Saturday 9 June 2018

IFTAR MURTABAK & AIR MANGGA BAZAR RAMADHAN



Hari ni nak tak nak aku kena gi Mydin beli barang2 dapur
Top up barang2 masak yang licin terus ha ha 😄
Ramadhan tahun ni aku rajin sikit masak so hanya 5 kali je aku gi bazar ramadhan termasuk hari ni 😄
Dalam masa sama aku beli bahan2 nak buat kuih raya
Macam rajin je kan? 😄
Yelah mestila sekian lama tak buat kuih raya so tahun ni nakla cuba asah bakat buat kuih raya ha ha harap2 sedapla kan dahla tahun ni turn aku balik raya rumah mertua so aku ingat nak bawak sikit kuih raya bagi ke family sebelah ganu sinun 😃

So bertolak gi bazar pun dah jam 6 ptg lebih so lepas pusing2 tu aku beli murtabak daging dengan air mangga , harga dua2 RM3 yang murtabak tu sedapla tapi air mangga tu banyak sangat ais sampai tak rasa kemanggaannya 🤣 tapi bukanla berbuka kat bazar tu just tapau pastu terus gi Mydin beli bahan2 kering dulu serba sikit pastu dekat jam nak berbuka tu terus cari port nak duduk , dekat meja makan semua full house aiseh tapi takpe kami just beli air mangga dengan murtabak je so jalan2 nampak ada 2 kerusi kosong bawah khemah jualan tepi kami ada 2 orang lain jugak tengah tunggu azan so kami duduk tepi dorang je lepas tanye ade orang ke dah reserve kerusi tu so takde orang kami duduk je plus ade meja senangla nak berbuka jap lagi 😉

Lepas berbuka terus kami ke surau solat maghrib dulu pastu barula teruskan misi mencari barang2 dapur dan bahan2 kuih raya tapi yang ralat tu tepung jagung dengan tepung kastard licin stock weh 🤦‍♀️ acaner ni? dahla 2 tepung tu mainkan peranan penting dalam pembuatan kuih raya huhu so encik suami cakap beli dekat kedai runcit je balik jap g so oklah sikit tapi lagi kedai runcit pun takde stock 2 tepung tu adeh camno ni? 

Encik suami hantar aku balik dulu so aku kemas2 barang2 dapur encik suami gi kedai runcit lain pulak alhamdulillah ade hehe lega aku 😄

So lepas balik dari Mydin tu encik suami ajak makan malam kat restoran so jomlah walaupun aku blur nak makan ape ha ha last2 aku order nasi daging merah dengan teh tarik tapi yang sampainya teh ais 🤦‍♀️aku ade silap order ke tadi tapi ape2 je lah tak kisah pun sebab aku sebenarnya lagi suka minum air panas dari yang berais2 ni...
Encik suami pulak order nasi putih , ikan kembung goreng dengan telur dadar so pas makan tu terus balik rumah 




Sekian dulu loteh mengemas kat dapur tadi 😉 dah nak bangun masak sahur pulak kang ni tengah pikir nak masak ape 🤦‍♀️

No comments: