Saturday 16 February 2019

SARAPAN KETUPAT NASI NONA



Sementara tunggu zuhur aku update la kejap
Sebab ada gambar hehe
Kang busy tak terupdate pulak
so cerita semalam aku siapkan menu sarapan ni
Pagi ni takla kelam kabutkan sebab dah siap
Tinggal panaskan kuah satay je
Sedap makan ketupat nasi pagi2
Kenyang hehe
Lagipun encik suami memang sukelah ade nasik pagi2



Dah rebus jadi besar gedabak macam ni haha
Puas hati makan
Tapi potong kecik2 macam kita makan satay tu


Guna brand ni untuk kuah satay
Ni kuah kacang sedap jugaklah
Nak habis pun haha
Jap lagi licinla tu sebab bila tengok ni terus rasa nak makan lagi hehe
Patut aku tak slim pun muahaha


Aku buat sendiri je lagipun simple nak buat ni
Cuma serbuk kunyit , garam dengan perencah ikan bakar adabi tu
Sedapla layan makan
Aku bakar dalam oven je pun
Tinggg siap haha


So potong2la timun dengan bawang
Hmm sedapnya


Aiskrim ni tak mudah cair
Sedap pun sedap
Dah licin pun
Nanti nak beli lagilah
Ada macam2 perasa jugak
Encik suami suka durian so ambil perisa ni
Harga murah je RM7 tak silap

Oklah nak gi makan
Sendiri update sendiri terliur
Muahaha 🤣
Wassalam....

No comments: