Friday 26 October 2018

SUAMIKU KAKI PANCING


Tinggg!!! 😄
Eh muncul pulak aku kan hehe
Gitulah bila dah busy
Nak up entri pun macam bercinta nak menaip
adoiiiii 😄
Tapi aku rasa macam nak bercerita
Sekarang pun dah jam 12.08 malam
Hah detail lagi time aku bagi ha ha
Alah aku taip guna hp je so jeling je time sebelah kanan atas tu 😄

Alkisah hari ni encik suami cuti
Aku pulak memang suka je beliau cuti
Kalau boleh nak beliau hari2 cuti
Mengada sangat kan? 😄😄😄
Aku rasa nak suruh beliau tukar profesionla
Buat kerja tapi boleh bercuti bila2 masa
best kan?
Tadi aku dah bincang pasal tu so encik susmi ok je
Mudah2an dipermudahkan
Aaamiin....

Eh lari tajukla pulak hahaha 😄
Biasalah aku lain yang nak dicerita lain pulak bercerita 😄
Oklah jom kita ke tajuk asal muahaha



Tadi petang aku dengan encik suami gi Aeon Mall
Kami ke bahagian Mr Diy tu sebab nak cari kelengkapan memancing
Maklumla encik suami asal bukak tv je mesti cari cerita orang pancing ikan
Kalau tibe2 berhenti kat kedai buku memang majalah pancing je yang dibacanya
Kalau aku lebih pada buku resepi haha maklumla aku la yang hari2 fikir nak masak ape kan last2 1 , 2 menu je ikut pastu asyikla ulang masak menu yang sama , sape macam aku? 😄


Time ni survey ice box tu
Banyakla pulak pilihan ade kecik , sederhana , besar
Gi depan sikit ade pulak yang style beg
Semua menarik perhatian aku
Mana 1 yang ok ntah 😄😄😄
So biar encik suami yang fikirkan hahaha
Malas eden nak memikio hehe


Pancing yang encik suami pegang ni murah dalam RM40 lebih tapi beliau cakap mudah rosak bagi aku pakai takpela eh? 😝
Eh aku pun tahu memancing ape , dulu kat kampung sepupu aku siap aku dengan sepupu aku buat sendiri joran tau siap gi tebang buluh kecik2 panjang tu pastu pasang sendiri tali tangsi dengan cangkuk tau hahaha zaman kecik2 memang aku lasak sikit tapi masih kekal ayu gitu eh? 😄😄😄
Ni cerita betul tau ayu aku time kecik2 sampai ada jiran nak kenenkan dengan anak beliau hahaha
Asal makcik tu datang je umah mak long aku mesti aku elak2 je tapi masih gi salam yelah time tu kan adat sopan santun budi bahasa tinggi 😄😄😄
Agaknya tu yang makcik tu berkenan tu eh? hahaha kan lari tajuk lagi hahaha 😄😄😄

  
Encik suami time sibuk2 tengok alatan memancing ko suruh beliau wefie memang macam tu je lah 😄 redho aku pun
Dah2 pi cari takyah wefie 🤣🤣🤣


Ok bagi je aku selfie sensorang dengan alatan memancing ni 😄
Banyak jugakla pilihan umpan palsu , cangkuk2 dengan ape ntah lagi yang aku pun tak tahu sangat tu haha


Hah yang ni semua bab pancing serah kat beliau 😄
Banyak kali asyik sebut nak gi memancing haha tapi dapat bini yang lagi suka memancing kat pasar2 je makanya bakat beliau pun terpendam camtu je hahaha
So lepas aku disaiko tengok tv kisah pemancing2 ikan laut dalam makanya iya pak ayuh kita terusin saja cari alatannya 😄😄😄


Muka makcik ni lagi haha sabaq sat na 😄😄😄
Bukan apa sayang nak buang so tu yang tempek sajala sini
Kisah pulak kan muahaha


So balik tu encik suami nak makan roti
Aku pun buatla roti john yang tak berapa nak john tu 😄😄😄
Kenyang jugak untuk makan malam hari ni
Alhamdulillah syukur atas rezekiMu Ya Allah


Smileeeee 😄😄😄 tu antara nak senyum atau terpaksa senyum je muahaha

Oklah korang aku stop dulu nak zzzzz dah
Ade mase nanti aku up lagi entri ok 😊
Wassalam..




No comments: