Friday 16 January 2015

HAIRAN KE?




Tetibe haku terasa nak borak2 pasal penghinaan kepada sesuatu kepercayaan yang dah lama kita amalkan dan kaum lain amalkan selama hayat kita berdemokrasi ni tapi haku borak secara umumla kan sebab yang baca ni pun bukannya tidak berakal bahkan cerdik pula tu malah sangat bijak bak kata boleh jadi cendiakawan pula :)


Ewah taip sekali je macam keretapi haku ni sebab idea tengah mencurah2 kan kang kalau tak pantas menaip boleh lupe ape yang idea bertimbun2 dalam kepala otak haku sekarang ni hahaha ;p korang layankan aje la ye ;p sebab dah nak masuk hari minggu kan? mehla kita cuci2 kepala sket dengan dengar eh baca bebelan haku yang haku pun tak pasti ape yang bakal tercurah kat sini tapi jari2 haku ni pantas plak menaip eh..eh..susah nak stop plak jejari haku ni dah kenape ni???? ;p
layankan je laaaaa haha


Marila kita masuk topik islam agama yang sangat terkenal sekarang ni dengan bermacam2 teori bermacam2 tuduhan kita sebagai umat islam yang hari2 dengar,hari2 baca,hari2 lihat bahkan dah lama tahu helah dan tipu daya 'mereka' yang sangat benci dengan islam ni rasa sangat sedih dengan apa yang berlaku tapi jika kita kembali pada Al Quran & Sunnah kita dah lama sangat diberitahu selagi kita tak tinggalkan islam 'mereka' ini akan guna bermillion2 alasan dan tipu helah untuk menunjukkan islam itu agama yang paling teruk!
(baik korang yang jahat ni siapkan diri masuk dalam neraka ya ;p)


Takpe meh haku gitau ape yang haku tau kan dulu Saidina umar r.a pun bencikan islam kan? nak bunuh nabi lagi tapi boleh berubah menjadi antara khalifah islam yang paling digeruni dan disegani bahkan menjadi sahabat Nabi kita Muhammad S.A.W. kan? 


Sebagai umat islam kita kena tunjuk contoh yang baik dan tak cepat melatah bahkan guna akal yang dikurniakan oleh Allah S.W.T ni cari kaedah macam mana nak selesaikan hal2 macam ni.Selesai masalah bukan dengan emosi sebab emosi dikawal oleh nafsu yang dikawal oleh syaitanirrojim kan jika kita tak berjaya mengawalnya.Tu sebab banyak manusia yang kalah dengan nafsu dan gagal mengawal emosi maka terjadilah perkara2 yang sangat2 dilarang dalam islam.


Ok haku nak cakap pasal emosi yang membawak kepada pembunuhan,sekarang ni makin menjadi2 kan kes2 macam ni? Kan kita dah tahu ini jugak merupakan tanda2 kiamat semakin hampir bila pembunuhan dah menjadi perkara biasa dan kita dengar pun macam hal biasa je tu,oh takut bila sebut bab kiamat ni kan sebab amalan pun tak seberapa macam mana nak tempah masuk syurga? :)


Ape yang haku tahu syurga ni ada bermacam2 peringkat berbeza ikut amalan masing2 macam sekarang ni kita kat dunia sini melihat bulan di atas sana hmm syurga memang indah tapi syurga yang tertinggi pasti lebih indah kan? :) takkan kita cuma nak tempah syurga yang paling bawah? walaupun nikmatnya jugak berganda tapi syurga yang paling atas jugak lagi la berganda2 kan? :)


Kat dunia ni kita umat islam memang sentiasa diuji sebab ape? umat yang tak berpegang pada Tali Allah S.W.T memang menjadikan dunia ni syurga mereka so nanti di sana jadi neraka buat mereka manakala umat islam dunia ni ibarat neraka bagi mereka akhirat nanti jadi syurga bagi kita mudah2an amin :).


Dunia adalah pentas bermacam2 ujian dijalankan sebelum kita diadili seadil2nya di mana kita akan ditempatkan nanti mudah2an syurga tertinggi amin :)


Nak syurga tertinggi meh kita tengok amalan kita sekarang ni cukup kah? haku pun tak cukup jangan kata korang huwaaaaaa :)
Tapi takpe bila dah ade kesedaran tu dikira bertuah la dari yang tak sedar lagi tu kan :)
tampar pipi jap kiri kanan :)
jomla kita tingkatkan amalan masing2 walaupun sentiasa kalah tapi cuba untuk menang :)


Kan haku dah cakap idea haku tengah bertimbun2 ni :)
k meh sambung baca :)

 
So bila korang baca Al Quran tu kalau boleh janganla baca yang arabnya saje kecuali korang faham maknanya :) haku? bolehla faham yang senang2 je la kan :) so baca jugaklah maknanya so nanti korang akan jumpa dengan ayat2 yang menasihati manusia kat dunia ni :)


Bila kita baca Al Quran tu sambil faham maknanya kita akan terasa seolah2 Allah S.W.T tengah berbicara dengan kita tentang seluruh kehidupan kita menjawab segala persoalan kita tentang perkara2 yang kita tak tahu macam kes penghinaan agama islam tentang agama islam diinjak2 sekarang ni Allah S.W.T dah bagitahu yang umat selain islam takkan senang kalau umat islam tak ikut cara 'mereka' dari A to Z. kalau tak berjaya pun kalau boleh masuk sket2 pun jadilah sebab yang sket tu la nanti membesar terus jauh dari agama.
'mereka' nak bawak kita terjun masuk neraka berjemaah bersama2 ;0 sabo je la sambil larik2 jauh22222222222 ;p


Selain 'mereka' yang nyata adelagi 'mereka' yang tak nyata pun tengah berusaha jugak tu nak mengurangkan pahala kita hish memang susah kita nak melawan 'mereka' yang tak nyata ni :)
Kepada Allah S.W.T jugakla kita memohon pertolongan kan :)


K selagi kita masih boleh berada di landasanNya berusahalah jangan terkeluar dari landasanNya kalau rasa nak terbabas tu berusahalah seimbangkan balik supaya kita kembali berada di landasanNya :)
kan Allah S.W.T tu Maha Pengampun Lagi Maha Penyayang? :)

korang pernah dengar tak penyataan ni?:

Setapak kita ke arah bertaubat kepada Allah .S.W.T maka bertapak2 Allah S.W.T mendekati dan menerima taubat kita :) nak nyatakan betapa gembiranya Allah S.W.T bila hambaNya nak kembali bertaubat kepadaNya :)
So jom kita jadi hambaNya yang sentiasa bertaubat kepadaNya
Berdoalah kepadaNya supaya apa yang berlaku sekarang ni mendapat pertolongan dan perlindungan dariNya.
Amin.


Sekian sebab idea dah susut sket sebab dah terkeluar kat blog ni hahahahaha :) k lah haku nak rest jap :) nanti kita borak lagi insyaaAlah.



























































































No comments: