Friday 23 January 2015

KOMBINASI TERBAIK :)





Dah 23 hb jan kan,kejap je nak masuk feb pulak pastu eh dah dec dah? begitula masa berlalu begitu cepat sekarang hmmm bukan cepat je tapi semakin cepat haku rase..

Hari ni jugak kita dapat berita Raja arab saudi, Raja Abdullah Abdul Aziz mangkat,Innalillahiwainnailaihirojiun Al Fatehah kat tuanku raja.......




Ok lah hari ni haku sebenarnya takla rajin tapi tak jugak malas hmm sedang2 je mood haku ketika ini :) so haku pun dengan separuh hati masuk ke dapur sebab nak memasak ;p
Encik somi ada bawak balik petai siap ada tangkai lagi haha so nak kombinasikan dengan sambal ikan bilis yang haku buat semalam
sebab semalam makan sambal ikan bilis encik somi la cakap best kan kalau ada petai dalam sambal ni so di sebabkan haku buat banyak jugak so bolehla campur dengan petai hari ni kan :)
dah siap sambal petai ikan bilis mestila kena kombinasi dengan pasangannya apelagik masak sup ayam kentang karet la kan :) pastu goreng telur yummeh :)


 *google : memang macam ini la rupe petai yang encik somi beli tadi siap ada tangkai :) segar2 kan? :)



*google : sambal ikan bilis petai sebijik macam haku buat :)



*google : sup ayam karet ubi kentang memang sedapla layan makan dengan sambal ikan bilis :)



*google : telur goreng sebagai aksesori je layan makan panas2 :)



*google : yang ni harus bila ada sup dan sambal :)
kecik2 haku panggil toyu bila besar jadi kicap pulak :)


k nanti haku borak lagi ade urusan jap ;)


p/s : encik somi asyikla ulang dengar lagu romancinta by mojo dengan caliph buskers tu :) tp ok je lah sebab sedap je dengar kan :)


tapi dengar lagu ni pun sedap :)




Semenjak awal lagi
Bila ku mengenalimu


Dunia ini serasa
Cuma dalam genggamanku


Ramai yang datang menduga
Namun tak sama denganmu
Aku percayalah


Biar pun remuk di hati
Akan aku rawat sendiri
Kerana kau aku rela


Mengapa aku yang tidak setia

Mengapa akukah yang berdosa


Mengapa aku mudah terlupa
Janji-janji kita kali pertama


Sesalnya aku cuma
Ingatkan engkau merayu
Itulah kesilapanku


Belum terlewat lagi
Itu kata darimu mudah
Memang begitu indah


Mengapa aku yang tidak setia

Mengapa akukah yang berdosa


Mengapa aku mudah terlupa
Janji-janji kita kali pertama


Musuh tak kenal
Jangan diikut tinggalkan dia


Mengapa aku masih kau goda

Masih kau goda

Mengapa aku yang tidak setia
Mengapa akukah yang berdosa
Mengapa aku mudah terlupa
Janji-janji kita kali pertama

 
Lagu : Ingatkan Dia
Artis : Wings
Album : Menakluk Kosmos



















No comments: