Friday, 4 September 2015

BERUS KARPET LADYBIRD :)





Ntah kenapa haku ni ade 1 peel kalau nak buat sesuatu kerja mesti nak cara yang paling mudah paling simple paling senang dicapai dan cepat siap :)


Dalam kes hari ni :)
Amboi perkataan kes tak tahan tu dah macam masuk mahkamah dah :)
Tak...sebenarnye haku nak cite haku sebenarnye dah lame nak cari berus karpet yang dapat bersihkan habuk atau serbuk2 roti ke biskut ke yang terjatuh atas karpet tapi mesti nak pakai tangan je so mudah haku nak wat keje pastu mudah disimpan
Sebab haku rase haku adelah malas nak on vacuum yang besar gedabak tu ;p sebenarnye takdela besar mane tapi haku macam rimas plak nak masukkan yang mana 1 bentuk vacuum dia pastu tarik tali pastu on pastu tolak sana tolak sini ehhhhh kang vacuum ni kang hahahahaha ;p
sabo je hehehe


 So minggu lepas haku ade ke 1 kedai ni kedai RM2 je pun ;p
pusing2 1 kedai sekali ternampak plak berus karpet ladybird ni



Sebenarnye ade 3 kaler iaitu merah macam kat atas ni pastu purple dengan hijau
Haku baru je berangan nak ambil kaler purple sebab macam sedap plak kat pandangan mata haku ni tapi encik somi cakap amekla kaler merah ni kan ladybird kaler merah...
Ok bang merah pun merah la sebab cantik jugakkan :)
Ikut haku ni nak amek ketiga2 warna tu pastu lebih bawak balik kampung hadiahkan kat anak2 buah so kalau dorang tumpahkan biskut ke hape ke haaa sila bersihkan sendiri :)
Dalam masa yang sama boleh dijadikan permainan tapi kenala bersihkan dulu kalau dah pakai kan :)
Tengok macam mane nanti :)



ni pandangan kat bawah badan ladybird tu
just goyangkan2 atas karpet pastu segala habuk mak nenek akan masuk dalam tu
Haku dah try memang puas hati hahahahaha
Gembiranya hati tengok karpet dah bersih dari habuk2 yang menyakitkan mata haku tu
Tak payahla nak on vacuum dah ;p
Malas nak usung sana sini ;p
Boleh bersihkan tangga jugak :)
Dahla ringan je pastu errr eh dalam erti kata mudahlaaaaaaaaaaaaaa haku suke :)



Encik somi tunjuk cara guna berus karpet ladybird ni
Tengok karpet haku bersihkan?
Kalau tak sakit je mata haku ni pakai vacuum besar pun ade je lagi tertinggal2 grrrr ;p



Puas hati :)
Lepas encik somi tunjuk cara pakai terus haku amek bersihkan keseluruhan karpet
simple,mudah,cepat buat hati haku girang tersenyum riang hahahahaha ;p
Pastu terus gi buang segala kotoran habuk serbuk dalam tu pastu cuci dan keringkan
best dan haku rase inila haku cari selama ni walaupun murah ;p






































4 comments:

phachat said...

Salam, boleh saya tahu kedai RM2 di mana yang Puan beli ni ye?


Saya dah puas mencari Daiso, Jusco, Tesco, MR DIY segala..... mmg saya nak beli sgt berus ni...


TQ puan

amy said...

berus ni ada di kedai RM2 kalau nak email kat sy alamat : amyshuhada899@yahoo.com

ada 3 warna : merah,ungu dengan hijau

:) memang best pakai berus ni

Jansuri said...

Assalam, nk tanya, mana nk dpt berus mcm tu, sy beli. Tq.

siti solehah mat isa said...

Salam..saya dah cari berus ni kat tempat saya tapi xda jual la..saya nk sgt la berus ni...boleh tolong belikan x??