Sunday 1 January 2017


 



Alhamdulillah kita sekarang sudah pun berada di tahun 2017 ;) , semoga tahun 2017 menjadi tahun terbaik untuk kita dalam semua perkara :) , semua perkara yang positif2 saja :) , perkara2 sebaliknya usah dilayan lagi , asalkan hidup kita sentiasa bahagia , ceria itu sudah mencukupi :).







Ok di mana aku dengan suami pada malam sambutan tahun baru malam tadi? :) , sudah tentu kami berada di dataran bandaraya untuk menyaksikan tembakan bunga api :) , lagi setengah jam sebelum acara tembakan bunga api tu aku dengan encik suami dah siap2 g tapau nescafe panas RM2 dan jugak keropok lekor RM4 serta 3 bungkus roti kecik2 tu RM2.25 hehe :). Wah pandai dah tu kira2 kihkih kata nak berjimat betul2 tahun ni kan ;p. Ntah kenapa sekarang ni aku rasa makan kat luar semua dah mahal so terpaksala aku berkira2 jugak dalam berbelanja di luar kan :). Makan luar sesekali je la kalau ada urusan di luar sebab dalam sebulan tu memang ada beberapa kali aku kena hadir beberapa urusan gitu :).







Sambil tunggu tu kami apelagik makan je la sambil berdiri muahaha :) , aku cakap dekat encik suami kalau datang tempat2 ramai camni macam kat padang ke kenala bawak kerusi lipat haha senang nak duduk sebab semua tembok2 kat situ dah ada orang , kan ada jual kerusi jenis lipat tapi kecik je la boleh bawak macam tu , ok nampaknya memang berguna masa2 mcm ni kan :). Aku selalu juga ke MR DIY tu ada la nampak kerusi lipat tu tapi asyikla fikir perlu ke tak beli , nampaknya memang perlu time2 macam ni la kan :).







Dekat jam 12 tgh malam tu pengacara majlis tu buat countdown , yang best tu orang ramai sama2 mengira rasa seronokla pulak kan sebab semua kaum ada sama2 mengira detik 12 tgh malam :) , bila tembakan bunga api dilepaskan aku memang terkejut sebab betul2  tembakan dilepaskan tak jauh dari tempat aku dengan encik suami berdiri hahaha ;p , terus berdegup jantung aku hahaha ;p , bunga api yang dilepaskan tu pulak betul2 berada tepat atas kepala kami2 yang berdiri jauh sikit dari pentas , aku dalam pada nak ambik gambar asyikla ajak encik suami gerak jauh sikit sebab dalam imaginasi aku kang jatuh pulak bunga api tu atas kepala tak pasal2 masuk paper atau tv muahahah ;0 , tapi encik suami tak nak berganjak sebab beliau cakap mana ada jatuh sebab dorg tembak tinggi kat atas tapi aku dah macam takut so nak tak nak encik suami pun terpaksala ikut aku gerak jauh sikit muahahahahaha ;p , kesian encik suami terpaksa ikut dengan muka 30 sen hahahahaha ;0. Nak buat camno binik awak ni fikir keselamatan jek hihihi penakut pun iye jugak ;p.






Dalam kurang 10 minit tu habisla acara tembakan bunga api , orang ramai pun beransur balik termasukla aku dengan encik suami , sejuk betul suhu malam yelah dah tgh malam kan memang patut pun balik walaupun ramai lagi melepak makan kat gerai2 makan kat dataran tu . Balik sambil hirup udara tahun 2017 hahaha tak payah nak poyo sangatlah ;p.







Sebelum ke dataran tu aku memang dah masak nasi goreng cina so sebab tu tak makan di luar , makan siap2 n solat siap2 baru kuar , baru seronok nak sambut tahun baru bersama2 orang ramai kan :) memang berderetla kereta menuju ke dataran tu , parking memang full house lah :).
















No comments: