Tuesday 31 January 2017

DAH BIASA TIDUR LEWAT



Hi korang


Bertemu lagi kita pada pagi 31 januari 2017 pada jam 1.28 pagi hehe
Ye aku tahu mesti korang dah di alam mimpi time2 pagi macam ni kan?
Aku belum pun mengantuk masih berjaga ntahlah susah nak tido kalau belum betul2 mengantuk
Encik suami dah di alam mimpi pun bini masih di meja makan menaip hahahaha 


Oklah time2 macam ni mari aku nak cite sket perkembangan hidup aku di bulan januari tahun 2017 ni 
Masih awal bulan di awal tahun so semangat tahun baru tu masih berkobar2 hehehe


Ok sepanjang bulan januari tahun 2017 ni perubahan pada sikap aku lebih kepada semakin rajin memasak hahaha 
So ada penjimatan di situ di mana sebelum2 ni aku banyak keluar makan di luar sebab ape? ye aku memang malas nak memasak iye2 sebab 2 orang je kan hahaha 
Tapi sekarang ni aku banyak memasak mungkin disebabkan aku suka upload video aku masak di instagram hahahahaha
Ni sebab aku selalu tengok ramai je upload video tengah memasak n aku rasa macam best je so aku pun termasuk sama peel macam orang ramai yang upload video tengah masak tu hahahaha
Tapi aku rasa bila aku upload video memasak tu dalam masa sama aku terus jadi rajin memasak pulak hehe so ada aura positif di situ so okla tu kan aura positif masak dari makan di luar yang mahal gaban tu haha


Dalam masa yang sama aku juga semakin busy dengan kehidupan seharian sampaikan tak rasa masa cepat sangat berlalu
Esok dah nak masuk februari dah time sangat2 cepat sekarang ni tak tahulah korang tapi bagi aku masa memang pantas sekarang adakah bumi kita semakin cepat berpusing? heeeeee dah dekat jam 2 pagi mula nak merapu pulak hahahaha


Oklah mari kita cerita bab peel manusia pulak
Korang pernah tak berada dalam situasi di mana korang takde salah atau buat salah pun pada seseorang tu tapi seseorang tu selalu pandang sinis n memalukan korang sesuka hati beliau?
Ya aku memang kerap jumpa orang yang peel macam ni n dalam masa sama aku tak tahu nak bagi reaksi macam mana dekat manusia yang peel macam ni sebab bagi aku ape nak dikisah2kan perihal orang lain yang mungkin tak sama ideologi ataupun cara kehidupan masing2 , dunia hanya sementara so hormatilah cara kehidupan masing2 n bersihkan hati jangan hanya memandang kehidupan dunia sahaja
So cara aku senang saja , maafkan mereka , banyakkan istighfar dan berbuat baiklah dengan mereka yang berbuat salah dengan kita walaupun pada mulanya rasa susah tapi banyakkan berdoa supaya hati kita sentiasa berbaik sangka


Ok ape lagi nak cerita pagi2 buta ni ish mata ni napela masih fresh ni hehe
Aku dah jadi macam siang mengantuk malam berjaga pulak esok nak siapkan breakfast pulak tadi aku dah siap2kan rebus spagheti itu yang last nanti kena beli lagi pastu dah siap buat kuah spagheti kalau ikutkan hati tadi masak pagi2 esok je la tapi bila fikir balik nanti kelam kabut pulak kalau pagi2 baru nak siap semua tu kan so kalau masak siap2 senang tinggal esok pagi panaskan je lagi nak goreng karipap lagi hahahaha 


Ok antara azam aku lagi aku tengah nak listkan ni menu masakan untuk sebulan so aku rasa bila buat camtu senang kita dah tahu ape nak masak setiap hari n bahan2 pulak dah siap sedia ada , kalau sebelum2 ni nak masak menu ni bahan pulak tak cukup atau dah habis so termasakla menu2 tak cukup bahan hahaha itu yang jadi kes hentam je la labuuuu hahaha


Pastu aku rasa bila dah beli bahan2 memasak tu nanti aku nak asingkan ikut hari so takla terguna atau terlebih guna sebab main ambik je ikut suka kan haha pastu kang cepat habis kena gi beli lagi memang tak well prepared peel macam tu kan hihi


So antara azam baru jugak kena well prepared kata omputih hehe supaya menyenangkan kehidupan seharian kita hahaha
Well prepared bahan2 dapur selama sebulan hmm kena listkan dah ni sebab yang januari bahan2 masak hampir habis so nanti kena gi top up untuk februari pulak


Untuk januari aku takdela buat list cuma itu yang jadi masak je apepun asal ada bahan2 yang sedia ada tapi aku rasa macam nak lebih baik so baik senaraikan je ape nak masak so nanti beli ikut menu yang kita dah listkan tu 
Chewah macam rajin je semangat tu.....hahahaha


Oklah dek kerana dok sebut2 nak buat list menu ni aku stop dulu lah nak gi usha2 resepi hahahaha masakla pukul berapa nak tido plak ni jam dah 2.05 pagi


K lah have a nice day korang, thanks sebab semangat baca sampai habis hehe semangat azam baru gak tu hehe k wassalam.......till we meet again insyaAllah...




 Nah belanja korang gambar aku tahun 2017 ni time ni la aku jumpa restoran2 baru2 yang cuba gugat azam baru aku tu hahahaha













No comments: