Thursday 6 April 2017

ENTRY PERTAMA BULAN APRIL 2017 😘

Hi korang 😄

Ya Allah lama betul aku tak menaip kat blog kan?

Ni pun aku menaip guna hp ntahlah camne gayenye 🤔

Sebenarnye tadi perut aku memulas tapi dah ok sket ntah hape yang aku makan ntah tapi pagi tadi aku sarapan buat roti letak telur rebus kacau2 dengan mayonis ngan hirisan dadu tomato pastu minum hot choc tapi aku rasa mungkin campur aduk dengan makanan semalam kot sebab semalam aku masak sambal telur , sup ayam lada hitam , telur masin dengan timun

So maybe itu sebabnye kan banyak sangat isi dalam perut yang belum dinyahkan 😂

Aku tetiba rasa nak menaip bila tadi aku baca balik entri2 yang aku taip sebelum2 ni pastu boleh pulak aku tergelak2 baca penulisan sendiri 😂 rasa macam kenapa macam kelakar je gaya penulisan aku sebelum ni?😄

Oklah situasi aku sekarang ni tgh berbaring sambil menaip sambil tgk tv Al Hijrah tu sebab baru keluar toilet kan 😄

Baru ni aku ada balik Terengganu sebab ada majlis kenduri adik ipar aku kawen so keje aku tolong2 je sket2 ape yang patut macam hiris daun pandan dengan bunga2 untuk tabur2 kat pengantin atas pelamin nanti , majlis buat dalam dewan je senang , makan tempah katering je mudah sekarang ni selain tu masukkan telur dalam bekas bunga telur tu , adik2 ipar pun tolong walaupun dorang lelaki 😊

Alhamdulillah dah selamat diijab qabul dorang ni 😘 aku bersama ipar2 duai

terkejut reaksi encik suami tak ready ambil gambar 😄 yang binik memang mesra kamera 😄

Anak2 buah sebelah suami , dari kiri : Aniq , Jannah , Irdina , Alim

Anak2 buah sebelah suami jugak ni 😘 : Affifah , Aiman , Hazim

Anak buah encik suami : Rayqal 😘

Time kenduri tu ahli keluarga kena naik pentas renjis2 air mawar dengan tabur2 hirisan daun pandan dengan bunga tu deejay akan panggil sorang2 tup2 nervous bila nama suami aku dipanggil naik dengan aku sekali 😄 so jalanla kami atas karpet merah sambil kiri kanan ramai orang tengah tengok 😄 mak aiii malu den 😂 dahla baju tak sedondon pun dengan encik suami pastu tak ikut tema muahahaha 😄 pastu aku dengan encik somi jaga bahagian bagi doorgift bag tu lepas makan2

My mak mertua 😍 walaupun nampak serius tapi sangat baik , masakan mertua memang aku suke sebab tak same macam aku masak 😄 so aku banyak belajar di situ

Selfie dengan mertua 😍 , mertuaku memang sporting 😘

Cantik pelaminnye kan 😍

Pengantin dah sampai 😘 adik ipar aku yang perempuan

Selesai majlis pagi2 esoknya encik suami keluar dengan adik ipar cari keropok lekor dengan keropok keping sekali dengan sos pencicah pastu esok paginya nak balik boleh pulak aku lupe nak ambik keropok lekor rebus dalam peti ais huwaaa 😓 yelah banyak barang kan mesti ade yang tertinggal mertua aku call bagitahu baru teringat takpelah lain kali boleh balik n beli lagi 😂 redha je la sambil nangeh dalam hati 😄

Encik suami beli sikit je kejap je habis 😂

Tak puas sebenarnya balik Terengganu sekejap je sebab setiap kali balik aku mesti terjah pantai sebab aku rasa aku memang suka pantai , suka makan2 mengadap pantai , jalan2 kat persisiran pantai sebab pantai di Terengganu memang cantik dengan laut membiru awan bersih tenang n damainya jiwa 😍 takpelah aku ada terfikir nak ke Terengganu lagi tapi kali ni sewa chalet tepi pantai je time balik baru jumpe mertua kejap 😄 aci tak? Haha bertuahnye menantu 😄

Aku kalau balik Terengganu memang suka meronda cari makanan2 sana sebab unik2 makanan kat Terengganu ni 😘 semua nak cubalah 😄 yang paling win pantainyelah

Amboi dah lame tak menaip jadi berjela la pulak kan 😄 ntah camne rupe taip pakai hp je , gasakla 😄

Lepas balik dari Terengganu tu 5 hari pastu aku menginap di Hotel De Art Shah Alam sebab ada program , stayla situ selama 3 hari 2 malam , jumpa cik farah pun time dia nak gi keje pagi tu sebab aku ada order 2 biji kek dari kawan aku yang sorang lagi tapi tak sempat jumpe so pesan tinggal kat cik farah je sebab umah dekat dengan hotel yang aku duduk ni , hmm tak sempat jumpe kawan2 lame yang datang sebab aku pun rushing dengan program 🤓 takpelah ada rezeki bolehla jumpa lagi insyaAllah 😍

Time ni nak turun sarapan kat bawah tepi hotel de Art 😘

Sarapan hari pertama makan set nasi lemak dengan kopi 😘

Lorong nak ke lif naik ke bilik

Carrot Cake 😘 sedap 👍

Melty Cheese Choc Cake 😍👍 ni pun sedap

Time ni aku ngan encik suami nak check out jam 12 tghari , semuanya best kat sini nanti boleh check in sini lagi 😍 , aku check in room Art Queen bilik 101 kat Hotel De Art 😘

Oklah stop dululah nak masuk dapur goreng ayam jap sebab belum makan malam pun , dah membuang lapar pulak 😄 memang dasar perut kan 😄 oklah rajin2 nanti aku update lagi ye