Monday 24 April 2017

SUNDATE ( 3 ) @ CAMERON HIGHLAND

Ahad semalam aku ke cameron lagi 😄

Ish dah kenape rajin pulak nak ke situ 😄

Semua ni kes tak dirancang walaupun ade jugak terfikir nak ke Taman Sedia tu ☺

Sebab aku tak pernah lagi sampai kat situ 🤓
So jam 2 petang tu lepas balik berkelah ewah berkelahla sangat 😄 encik suami tanye nak gi Cameron ke? Aku dah macam erkk cameron ke walaupun dalam hati seronok je muahaha 😄

Encik suami cakap jomlah kita try pegi ikut Tapah pulak sebab minggu lepas ikut Simpang Pulai tapi bagi aku sila la ikut Simpang Pulai pergi dan balik haha tak menahan aku nak mengadap jalan ikut tapah yang bertampal2 tu 😆 kalau belok2 tu aku layan lagi walaupun kena hati2 sebab yelah lori , kereta , bas , moto2 besar pun lalu ikut jalan yang same so lets my suami kita ikut jalan Tapah hahaha mengade 😄

So misi nak ke Taman Sedia tu je nak rase Nasi Lemak Sambal Strawberry Ikan Masin yang ada di 200 Seeds Cafe dalam Taman Sedia tu tapi banyak je restoran2 dalam tu ada cheese scone , laksa pun ade amboiiiii mengundang betul 😄😄😄 ok nextttt hahaha 😄

Ni la 200 Seeds Cafe tu 🍓😗

Ni la Nasi Lemak Sambal Strawberry Ikan Masin tu 😗 tapi yang hot spicy dah habis layan yang ori je pun ok je sedap kate ikan masin kan hehe

Ni pulak encik suami order sedap jugak gulai2 gitu 😗 time sejuk2 memang layan je😄

Air ni aku order Hot Tea Strawberry Milk 🍓 fuhh segar betul minum panas2 dalam suhu yang sejuk ni lagi2 dah petang2 camni 😗

Dalam 200 Seeds Cafe kat Taman Sedia ni pun ada tanam Strawberry memang best sini tempat makan pun lapang pastu ada kedai jual produk2 dorang

Ok bagi yang nak tahu suhu di Cameron memang sejuk ok muka aku ni flawless , kebas pastu yang best tu tentulah persekitarannya banyak oksigen2 segar kat situ maklumla hutan je memanjang masa nak naik Cameron tu kan 😗

Alhamdulillah cuaca bagus walaupun sabtu hujan dengan guruh berdentam dentum kan risau jugak tapi perjalanan kami pergi balik smooth je cuaca pun bagus sejukkkkk 😄

Aku naik ikut Tapah jam 2.11 petang pastu selamat masuk tol simpang pulai jam 9 malam haha malam kot memang laju gila la encik suami bawak tapi ade je kenderaan2 lain follow so takla takut sangat 😄

Bayangkan dah hampir malam kami masih berada di laluan gunung2 berkabus seram kot sesekali terfikir kang tak pasal2 cik ponti melintas naya hahaha 😄 cepat2 baca ayat kursi heeeeee 🤓 masing2 diam tak cakap ape 😄

Kami makan di Taman Sedia tu pun dah jam 6 lebih jam 6.44 petang baru gerak turun 😄 kat Taman Sedia tu pun ada surau warna hijau , air dia tak payah cakapla terus terbukak mata hahaha sejuk tapi segar best betol 😍

Sempat je singgah di papan tanda baru ni masa on the way nak turun simpang pulai tempat ni kena hati2 sket sebab kena melintas so tengokla kenderaan yang lalu kiri kanan sebelum melintas ye tapi adela space tepi2 bukit tu korang boleh park kete kejap 😎

Lepas dari bergambar kat sini memang kami pecut turun muahaha 😄 walaupun encik suami ade ajak menginap 1 malam so boleh ke pasar malam tapi takpelah next time pulak sebab memang ada lagi beberapa tempat yang aku nak terjah 😍

Sekian cerita sundate aku bersama encik suami 😗 nanti kita sundate kat mane pulak 😄