Friday 14 April 2017

JUMAAT 14/4/2017


Salam hari jumaat korang 😊

Korang dah sarapan ke?

Pagi ni sarapan kami laki binik masak Cheesy Macaroni Sausage & Susu Kultur


Makaroni tu malam tadi aku rebus senang cepat lembut kalau pagi baru nak rebus alamatla nak tunggu 😄

Semalam keluar ke shopping mall dengan encik suami saje ajak beliau tengok smurf hehe stress encik suami binik ajak tengok cite smurf 😄
Pastu ajak binik tengok fast furious
Aku dah macam ape tu fast furious dahla aku tak suke sangat tengok racing2 kete tu kecuali aku yang bawak kete tu muahaha 😄
Terus cakap hari tu aku dah ikut tengok power rangers so kali ni jomla tengok smurf pulak
Bincang2 sampai terlepas time nak masuk tu 😄
Memang beliau tak nak katenye nanti tido je dalam tu 😜
So malas nak layan aku ajak pegi makan lagi bagus haha 😄
So menapak ke Secret Receipe lagi makan malam je kat situ


Chicken Blackpepper Rice RM18

Bagi aku okla menu ni sesekali layan makan 😘
Encik suami siap nak mintak tambah sos blackpepper tu lagi tapi tak boleh tambah sebab dorang dah packed siap2 untuk satu2 menu tu 😄

Sebelum makan nasi ni aku order kek jugak
Kebetulan ade kek durian kegemaran encik suami tu order je lah 😘


Durian Cheese Cake RM8.80

Kejap je habis makan kek durian ni 😄
Dahla kami 2 orang hantu durian
Mana cukup tapi memandangkan kek ni bukan buat sendiri so redha je la sampai licin kami makan haha 😄


Blueberry Cake RM8.80

Kek ni pilih camtu je sebab nampak menarik 😄
Tapi sedap jugak bagi aku yang 👻 kek ni 😄
Licin makan hehe

Dah kenyang singgah Jaya Grocer jap 
Takde nak beli apepun tapi aku ade nak beli susu kultur


Sedap susu kultur ni
Dah jadi minuman favourite aku pulak😄

Pastu pusing2 ambil cheesy prego tu dengan sosej ayam , butter , biskut kelapa sebab ada nak buat puding macam Chef Ammar masak tu nantilah buat bila rajin sket 😄

Eh lupe nak cite kawan baik aku Cik Yong hari tu ade call inform nak pindah area tempat aku duduk sekarang 
Wah memang happyla kan 😄
Habisla jadik je g travel same2 lagi nanti 😄

Okla aku stop dulu sebab byk urusan ni
Memang sekarang ni hari2 aku busy
Ni pun update sebelum sibuk 😄

Jom baca Surah Al Kahfi di pagi jumaat yang dirahmati ni 😍

Have a nice day korang 😘😘😘

Wassalam...




No comments: