Saturday, 1 July 2017

AIDILFITRI DI KEDAH 2017 😍






Tahun ni aku balik beraya kat Kedah walaupun plannya nak beraya dulu kat kampung suami aku kat terengganu πŸ˜ƒ

Macam mana boleh tertukar plan pun tahla hehe tapi tetap aku akan balik beraya ke terengganu lepas tu kan

So entri kali ni aku cerita untuk raya pertama hingga ke hari raya ketiga sebab raya keempat aku dah balik rumah sebelum nak beraya ke terengganu pulak

Pagi2 raya biaselah keluarga aku akan bersarapan dulu sebelum sama2 ke surau berdekatan rumah untuk menunaikan solat aidilfitri

Pagi raya kami bersarapan ketupat dengan rendang ayam pastu ada menu2 lain jugak tapi yang wajib ada di pagi raya semestinya ketupat air tangan mak aku hehe 😊

Biasenye selepas solat aidilfitri kami same2 ke rumah jemaah surau yang selalu buat rumah terbuka lepas solat raya so kami panggil mak ndak saje

Mak ndak sekeluarga masak bihun sup , cendol , ketupat , lemang , kueh raya untuk jemaah2 surau , alhamdulillah kenyang pastu baru kami balik ke rumah

Sebelum bertolak balik beraya ke kampung mak aku kat kampung jawa kami berselfie ramai2😎



Ada lagi gambar nanti aku masukkan 

Lepas tu sesi agihan duit raya kat anak2 buah yang seramai 8 orang tapi yang ada cuma 7 orang sorang lagi ada di selangor tak balik raya tahun ni sebab masih berpantang maknye tu ( wife adik aku yang bongsu )













Sebelum bertolak ke kampung mak aku kami wefie depan rumah dulu ramai2😎




Sampai je kat kampung mak aku dah ramai sedara mara aku berhimpun kat rumah mak long aku ( kakak mak aku yang sulung )





n

Orang sibuk buat ketupat dia pun nak menyibuk sama hehe😍


Anak buah sepupu Syahmi dengan adik aku Diana


Sepupu aku si jubah hitam Kamal , anak buah sepupu Hamdi dengan ayahnya Lutfi suami sepupu aku Asmahan adik kepada si jubah hitam gituπŸ˜„



Hamdi dengan Syahmi





Sepupu sepapat Husna , Wada , Alia , Syahmi , Su , Sofiyya , Siti


Keluarga sepupu lelaki Adi , Aida , Syahirah , Syahidah , Syakirah , Syarmila & Ammar


Dekat rumah tok wan 


Raya ketiga keluarga sebelah abah aku dari Perlis  akan datang beraya beramai2 memang akan penuh rumah luar dalam 


Amir sekeluarga sepupu sebelah abah aku


bersambung.....

No comments: