Friday 15 September 2017

THURSDATE ( 4 ) DI CAMERON HIGHLAND




Hari ni masa jam 12 tengahari tu encik suami tanya nak gi cameron tak? aku macam eh kenapa tanya macam tu sebab jawapannya mesti jom je lah muahaha walaupun cuaca kerap hujan sekarang ni tapi masa encik suami tanya tu cuaca nampak bagus je hehe


Perjalanan tak dirancang pun bermula layan je la ha ha



tenang , aman , damai je tengok pemandangan macam ni kan , aku memang suka berada di tempat2 macam ni salah satunya sebab terasa segar je minda lagipun kat sini banyak oksigen2 bersih boleh dihirup sesegar segarnya kan



wefie jap sebelum meneruskan misi menerjah Ladang Teh Sungai Palas last2 masa balik baru terjumpa tapi tak sempat singgah sajela tu suruh kami repeat panjat ch lagi kan muahaha



Perjalanan menuju puncak hehe sejuk betul atas gunung ni kabus jangan cakapla kebas2 dah muka aku ha ha


muka aku time ni memang kebas faktor suhu sejuk atas gunung tu sampai merah hidung hehe terus nampak licin je kan dek kabus atas sana 😆


sepanjang jalan naik cameron memang berkabus je sebab bila check cuaca hari ni dikatakan mendung dan berawan so maybe akan hujan sket2 nampaknya memang lagi sejukla kan kat atas gunung tu nanti


encik suami berlatarbelakangkan kabus yang dah menutup pokok2 





ohoiiiii cantik sungguh bunga2 ni kan haha terus rasa nak ajak encik suami duduk cameron je ha ha ha hmm mungkin disebabkan suhu lembap memang sesuaila tanam bunga2 seketurunan macam ni kan ha ha



cewah mulanya aku nak order scone cranberry dengan strawberry tapi cuak jugak kalau tak sesedap rase camne? so better try 1 je la dulu so aku pilih cranberry scone je dulu share dengan encik suami padahal time nak pilih tu punyala stress pasal banyak lagi pastri2 kat situ yang menarik perhatian aku ni ha ha ha tapi rupenye sedap pulak cranberry scone ni sesuaila dengan harga RM7.90 satu tu hihi seb sedap so puehla hati walaupun terasa mahal di situ heeee
scone ni sampai dulu sebelum air sampai


inila cranberry scone tu sedap jugakla kat tekak aku kalau korang pegi ke Cafe Abang Strawberry dekat Taman Sedia Cameron tu korang bolehla try ye ada lagi scone2 lain nanti aku nak cuba yang lain pulak hehe


so aku order air kopi strawberry ni senangla nak hilang rasa ngantuk kengkononnya ha ha sekali same jugak elok lepas makan je beberapa minit rasa nak tido pulak 😄 so air sirap lemon ni encik suami yang order tapi tak berapa nak masuk selera so apelagik si binik ni la yang habiskan ha ha 


nasi goreng rendang daging dengan sambal strawberry ikan masin , makan dalam suhu yang sejuk dapat agakla kan resultnya ha ha licin pinggan pastu , menu ni pilihan encik suami harga RM9.90 memang kena makan sampai licin hahaha


nasi goreng ayam berempah dengan sambal strawberry ikan masin harga RM9.90 jugak so menu ni aku yang order so rasanya puas hatila jugak dengan masakan dorang ni 😊


Jalan jalan jugak tugas wajib dilupakan jangan


sebenarnya aku nak ke pasar malam tapi alang2 nampak ada pasar kat sini singgahla kejap tinjau2 apa yang dijual ish2 macam2 adalah stress makcik macam semua nak angkut bawak balik haha next timelah sebab dah lari dari plan asal muahaha


banyak betul barang2 comel kat sini rambang mata last2 1 pun aku tak beli ha ha aku ada 1 peel kalau banyak sangat yang aku nak sampai tak tahu nak pilih last2 semua aku tak ambil muahaha aci tak? 😄


Jalan2 nampak ada jual jambu epal ni hmm why so shining colour dia kan , apa yang dikatakan jambu? pastu epal? confius di situ hehe 


time ni sebelum beli jagung check kejap kat mana surau rupanya kena turun tangga tu belok kiri jalan depan sket seberang jalan berdekatan tempat makan ada surau lelaki dengan perempuan tapi yang harunya bila nak ambil wuduk air pulak takde hah sudah patahla balik g surau dekat Taman Sedia tu teruih makan situ lepas nak makan kat cafe steamboat tak bukak lagi , lagipun yang ada hanya steamboat dengan grill yang goreng2 takde bukak pulak jam 5 petang so kitorang patah balik gi makan dekat cafe abang strawberry dekat2 situ haha panjang betul statement aku kan ha ha 😆


selfie jap sebelum turun tangga hmm dah kenapa jauh bebenor surau dia sampai kena turun tangga bagai gitu aduhhh 


ternampak adik kecik ni teman maknye jual jagung hehe serius je muke nape dik? sejuk eh?😊


aku beli jagung kat tempat mak adik tadila siap bagi free 2 tongkol jagung lagik ok la tu kan , takde plan pun nak beli jagung sekali merata2 nampak orang jual jagung so aku pun macam tersaiko same muahaha


Masa turun balik hujan turun manja2 gitu menambahkan lagi kesejukkan yang sedia sejuk di kaki gunung  bertambah lagi kabus mula naik ke atas jalan2 raya sampai aku pun kena monitor jalan jugak sebab kadang2 kabus tutup jalan bahaya kan? sempatla lalu 2 kemalangan jalan raya rasanya selamat cuma kereta bertembung kereta satu lagi kereta hampir terjunam ke gaung bawah tapi tersekat pokok huiii seram2 mungkin kabus tebal time tu kan apapun bacala doa semoga selamat dalam perjalanan so aku start turun jam 5 ptg lebih so sampai sebelum kegelapan melanda tak dapat bayangkan kalau turun time gelap sekali kabus tutup jalan huiii mintak dijauhkan la kan so better turun awal

Sampai2 rumah rehat sekejap sebelum merebus jagung yang dibeli tadi 😄


ok jom kita rebus jagung madu cameron ni , aku tambah garam je dalam air rebusan tu so rebusla sampai isi nampak lembut



dah siap pun jagung madu rebus ni tunggu sejuk sket baru hiris2 kalau rajin macam aku buatla macam ni ha ha kalau tak berapa nak rajin gigit je la kat tongkol tu tak salah pun hihi



jagung tadi hiris2 macam ni pastu gaul dengan sedikit butter dan jugak susu pekat memang sedaplah jadinya hehe



menu malam ni makan jagung rebus dengan biskut je la , minum pulak buat kopi dengan teh cameron , makan macam ni pun dah mengenyangkan perut hehe


Wassalam


No comments: