Saturday 11 May 2019

BORAK SANTAI SAJA 😊


Hi korang
Selamat berpuasa hari ke 6
Yang berpuasa tu semoga dapat bertahan ok
Sambil2 tu banyakkan zikir untuk mendapatkan pahala di bulan ramadhan ni

So aku macam biasa
Bila ramadhan tiba tugas2 memasak jadi lebih lagi
Sampai aku tak tahu nak masak apa weh
Tu yang pi jenguk bazar ramadhan tu hehe
Tapi sebenarnya masak sendiri lagi puas hati
Tapi tu lah nak memikir hari2 masak apa tu yang jenuh jugak tu
Bazar ramadham la jadi pilihan sudahnya ha ha


Gambar ni sebelum ramadhan lagi
Kebetulan tengah jalan2 kat mall ada persembahan kanak2 menyanyi
Kami pun bentila kejap tengok
Sekali tiba2 ada benda alah ni muncul
Encik suami tu aku tahula nak bergambar tapi beliau ni jenis segan
So yang tak segannya aku la muahahaha
Aku la yang ambikkan gambar ni
Tiba2 je jadi suka camtu ewah aku jugak yang tak dapek nak bergambar ha ha sebab tiba2 pulak aku malu nak bergambar ewah terbalik pulak hehe 
Mesti jangkit rasa malu dari suami aku la tu tiba2 pindah kat aku haha


Laksa sarang ni aku makan masa ada festival makanan
Aku lepas tawaf 1 kawasan tu tengok ape yang ade pilihan aku mesti laksa jugak
Memang aku hantu laksa pun
Encik suami mulanya nak makan nasik pastu tengok2 beliau ambik laksa jugak haha 
Layan la makan bawah khemah situ


Macam menarik aiskrim kelapa ni tu yang nak cuba rasa okla sedap jugak tapi yang habiskan encik suamila sebab aku mudah kenyang


Aku suka kalau jalan2 kat mall nampak buah yang dah siap2 potong camni senang nak ngap je hehe tapi balik basuhla dulu kan


Masa ni aku gi jenguk pawagam tapi kat luar je la sebab ramai cakap cerita upin ipin yang baru tu best tapi aku tak masuk tengok pun saje tibe2 sampai situ pastu gi jalan2 je kat mall cari tempat makan lagi best hehe


Encik suami test spek ni aku yang suruh nak tengok camne rupe pakai benda alah ni hehe dah macam pelik pulak aku tengok haha encik suami plak melayan je peel binik tingtong dia ni kihkihkih
Maaple kadang2 aku ni peel tak tentu jugak
Biasala perempuan banyak peelnye ye kan? haha


Masa ni sarapan pagi
Ade sekali tu lalu kedai makan ni nampak cam best je so simpan hasrat nak sarapan sini sebab aku memang suka sarapan pagi jadinya bila cuti jomla bang kita sarapan sini walaupun bagi encik suami hari cuti adalah hari tido sedunia tapj bagi aku tidak boleh ye hahaha mesti berpagi2 jugak bersarapan ha ha


Bahagianya bila bersarapan pagi santai2 macam ni tak tergesa2 


Laksa dengan burger 
2 makanan yang cepat dibeli dan dimakan hehe


Ni aku buat puding kastard untuk berbuka
Lapisan pertama hanyalah tepung kastard , garam , air , gula , susu pekat manis


Lapisan kedua
tepung kastard , susu cair , susu pekat manis , esen vanila , merah telur , gula merah
Kalau ada koktail buah boleh masukkan pada lapisan pertama tadi baru tuang lapisan kedua tapi aku lupa nak beli so macam ni je lah sedap makan sejuk2


Ni aku singgah bazar ramadhan seberang jalan rumah aku
Ambik nasi ayam kak wok , kerabu mangga dengan beli murtabak ayam cheese dengan daging
Alhamdulillah kenyang


Ni masa aku atas eskelator nampak ni
Nanti nak cubelah


Masa ni menu berbuka hari ketiga
Senang je juadah berbuka aku
Cucur goreng dengan masak ayam kicap dengan rendang ayam

Alhamdulillah dengan rezeki2 makanan2 nk
Syukur selalu 

Okla korang aku ade keje nak buat ni
Nanti sambumg pot pet lagi ye hehe
daaaa wassalam...

No comments: