Sunday 5 May 2019

MAKAN MALAM HAPPY RAMADHAN



Selamat menyambut Ramadhan Al Mubarak korang esok😊

Lame kan aku tak menaip 
Entah ape yang aku sibukkan pun tahla
Tapi aku rasa memang aku sentiasa sibuk
Rindu nak pot pet pot pet kat blog kesayangan ni
So marila borak jap walaupun mata sudah pedih2 nak tido

So malam aku tak masak
Selalulah blur nak masak ape
Akhirnya dalam pada aku melangkah ke dapur konon nak masak nasi terus patah balik duduk kat meja makan fikir2 jap terus ajak encik suami makan kat luar hehe
Kata lusa dah berpuasa so jom kita makan2 kat luar je nanti puasa nak teraweh lagi kan 


Aku order Chicken Parmesan lepas belek2 buku menu baca 2,3 kali tapi masih lagi tak tahu nak makan ape ha ha memang itu masalah aku kalau makan di luar tapi menu ni sedap walaupun takde nasi boleh je tambah nasi macam aku tambah butter rice makan dengan chicken parmesan ni fuhh Alhamdulillah sedap pun sedap 😘👍


Nasi lemak Ayam Crispy encik suami order
Rasanya oklah sedap
Ayam goreng dia memang rangup sedap 😘


Butter Rice ni memang sedap tah resepi ape restoran ni pakai rase macam aku tak pernah guna bahan2 dia
Licinla makan dengan chicken parmesan tadi tu


Sedap air honeydew ni
Air sampai dulu jadinya asyik makan je air ni sebab ape makan bukan minum haha sebab air dia macam salji tu yang makan 1 sudu ke berapa sudu tah rasa macam kenyang dengan air je pulak 🤣


Dek ramai pengunjung malam ni so bersabarla tunggu hidangan sampai
Mata encik suami sudah kuyu nak tido ha ha
Aku pulak asyik menguap je kejenye
Sampai tinggal aku dengan encik suami je kat ruang tu macam kami je sewa 1 ruang yang besar tu hehe
Dengan lagu2 sentimental teringat cerita korea yang sewa 1 tempat makan semata2 nak lamar kekasihnya tu haha
Mimpilah 😄
Bolehla berangan kejap sementara tunggu hidangan lengkap tiba 😅


Balik makan malam terus masak puding kastard koktail ni
Bolehla buat makan berbuka lusa 😄
Senang je masak cara aku

Masak susu cair , air , gula melaka sampai gula melaka larut
Masuk tepung jagung yang dilarutkan dulu ke dalam susu cair tadi
Kacau2 sampai menggelegak kejap tutup api tuang dalam bekas yang diisi dengan koktail buah2an
Tunggu suam jap baru masukkan dalam peti ais


Bila mode rajin terus aku kemas2 meja makan jadikan ruang menonton sekali
Senang sambil makan sambil layan tv 😄


Wassalam


No comments: