Friday 13 January 2023

IKAN KEMBUNG MASAK ASAM

 


Alhamdulillah hari ni aku berkesempatan masak :) sebenarnya aku lagi puas hati bila nak makan masak sendiri sebab aku rasa lagi puas hati  tapi itulah itupun kalau aku banyak masa di rumah memanglah aku akan masak dari makan di kedai2 :0

Jadi hari ni sebelum aku sibuk mungkin jap lagi :0 terus aku buat keputusan masak asam ikan kembung :) serius dah lama aku tak masak asam ikan ni dan aku tak ingat bila last aku masak menu ni :0 tapi kalau aku masak memang ikut sedap tekak aku je sebab aku yang nak makan kan hehe :0 Ok lah jom tengok cara aku masak IKAN MASAK ASAM ni :)


Mula2 aku tumis hirisan bawang merah , halia , cili padi , bawang putih aku goreng seketul2 je tu pastu masuk air , asam jawa , bendi dengan tomato pastu didihkan jap baru masuk ikan goreng diawal tadi haaa ringkas je kan? :0 tu pun licin makan hihi lagi sedap kalau ada telur masin dengan sambal belacan kan?:)  lain kali lah hidang set camtu hehe 

No comments: