Tuesday 13 April 2021

1442H MALAM TERAWEH & SAHUR PERTAMA

 


Alhamdulillah dekat2 nak habis berita ada pengumuman puasa tapi sekejap je sempatla aku tengok lepas isyak aku ke kedai runcit jap beli sikit lagi bahan2 masak tapi aku cari petai nak masak untuk sahur nanti tapi semua kedai habis hmm takpelah esok lah pulak masak masa sahur kedua pulak kan 😁


Semangat aku seterika sekali solat teraweh kat rumah je hehe takpelah ada rezeki hari lain bolehlah ke surau atau masjid pulakkan 😍 


Dah teraweh apalagi ala2 morehla 🥛🍌 tapi kat rumah je hehe 😁 

 


Alhamdulillah sahur pertama 😍 senang je aku tumis perencah rendang tu je lepas tu masuk ayam yang dah direbus awal , stock air ayam tu aku simpan dalam peti sejuk beku kot2 nak buat nasik ayam pulak ke nanti kan 😁💪

Pastu rebus telur masin , menu yang macam wajib pulak ada masa2 sahur hehe lain2 macam kuah sup dengan salad & tomato ceri memang dah ada baki2 makan malam semalam tu

Azam aku hari2 puasa Ramadhan tahun ni tanak membazir makanan mesti habiskan apa yang dimasak kalau ada lebih makan je yang tu jadinya kenala masak sekadar nak makan je kan kalau taknak ada lebihan hehe 😁

Azam lagi mesti habiskan 1 juzuk 1 hari & buat yang terbaik untuk ibadat2 yang lain jugak 😍💪

Jom sama2 kita TERBAIK kan amalan Ramadhan akhir2 zaman ni 💖 

 

 

No comments: