Wednesday 22 June 2022

STRAWBERRY CELUP COKLAT

 


 Masa ada urusan di Tapah tiba2 encik suami dapat tepon gi urusan di Cameron hehe seriuslah nak naik Cameron ni? dahla petang dah tapi sebab penting kami teruslah menuju puncak ewah 😄💪 cuaca sejuk je lagi2 awan mendung sepanjang jalan...


Sesekali sampai kat Taman Sedia ni tak pernah pulak aku nak masuk dalam Opah Strawberry & Jems ni tapi sebab belum masuk jadi aku pun apalagi terjah lah ke dalam & order menu tak ramai pun pelanggan lagi masa ni tapi bila dah semakin petang ramai mula masuk mungkin pelancong2 yang tengah bercuti datang makan


Sebab datang dah petang hanya tinggal beberapa menu je masa ni , ada jugak kebun strawberry kat kawasan meja makan kami tapi belum berbuah lagi 


Banyak kali jugak aku naik cameron ni perasaan tetap sama seronok betul tapi kalau menginap sini mungkin tidak sebab aku suka cuaca yang sederhana saja sesekali layan cuaca yang sejuk oklah bukan selalu atau hari2 hehe 


Aku order Cheese Scone , Nasi Lemak Ayam , Sambal Strawberry , Telur Goreng , Teh Anggur dengan Teh O Limau sebagai makan malam kami , ada macam2 perisa scone aku tengok macam nak semua je hihi tapi sabar boleh datang makan satu2 hihi sedap sungguh layan makan dalam suhu yang sejuk & nyaman ni kan...


Buah Strawberry kawan aku qilah punya

 Segar2 je buah strawberry ni kan? geram je tengoknya merah2 segar lagi tu


 Serius aku bukanlah seorang yang suka sangat2 nak makan strawberry pastu yang celup2 coklat tu tapi sebab selalu je baca & dengar orang cakap sedap makan camtu aku pun cubalah beli 1 pek jugak harga RM20 tu alang2 kawan aku qilah pesan belikan strawberry kat dia jugak sebab anak dia iqin yang umur 4 tahun tu memang suka minum jus strawberry kawan aku buatkan...

 Dekat Taman Sedia tu aku beli strawberry ni depan Dahlia Homestay tu ada pulak coklat celup2 jadi aku beli lah 2 bekas harga 1 bekas tu RM4 je

 Bila balik aku rendam jap strawberry tu basuh sikit terus celup coklat & makan hmmm oklah bolehlah layan makan santai2 heee

No comments: