Thursday 23 June 2022

D1 CAMPING @ NAKAWAN CAMPSITE , PERLIS

 


 


 Santai jap di Monorel Cafe sementara tunggu ETS sampai


 Layan makan Nasi lemak Telur Mata dengan Teh Tarik dengan Teh O Limau

 


Lama kan tak naik ETS biasalah dah purba ni tak seaktif zaman muda2 dulu hehe 


  Alhamdulillah aku sampai di KTM Alor Setar jam 2.44 petang , terus ke Pekan Rabu makan tengahari , apalagi cari Laksa lah hehe dengan air teh tarik , makan dengan tapau laksa sekali bawak balik kampung , encik suami pulak order nasi ayam dengan nescafe , santai2 jap baru balik kampung , anak buah aku Ammar dah call tu seronok tunjuk barang2 dah beli untuk berkhemah hehe amboiii budak2 seronoklah yang purba ni nak buat ape kat hutan?🤣


 Sedap laksa kat Pekan Rabu ni menepati tekak aku jadi aku bungkus 2 bawak balik kampung


Barang2 yang aku bawak balik , barang2 berkhemah je tu lain2 tambah sikit2 


 Ni adik aku siap bekalan air mineral nak frozenkan bahan2 perapan macam ayam perap dengan satay daging

 


Anak buah aku Ammar tunjuk bahan2 masak nanti masa berkhemah 😊 seronok sangat dia nak gi berkhemah hehe

 


 Alhamdulillah sampai ke Nakawan Campsite


Antara kemudahan2 yang disediakan di tapak khemah Nakawan BaseCamp


 Tengah aku , encik suami , adik terkial2 nak pasang khemah unta saiz L ni tiba2 datang adik2 dari sekolah maahad tolong pasang , alhamdulillah hehe mungkin cikgu dorang nampak kami cuba pasang besi khemah asyik tergolek kiri kanan je tak naik2 khemahnya ha ha maklumla pertama kali nak pacak khemah kan ha ha


 Adik2 ni mesti selalu berkhemah kan? bagus  dorang ni cekap pasang tengok macam dah biasa berkhemah ni


Perkemas khemah jap gigih pasang khemah malam haa menjawablah lenguh abeh hehe


 Dah siap pasang khemah ni aku nak pasang tali pulak bagi khemah betul2 tegap


 Masa kami sampai dah ada beberapa khemah kat situ bila dah dekat malam ada dalam 10 khemah jadi memang tak sunyi lah kawasan situ lampu pun dipasang lagi2 khemah aku dalam 20 langkah je nak ke bilik air atau tandas , ada 2 tandas dengan 2 bilik mandi , tekanan air pun kuat puaslah nak mandi manda dalam tu hehe cuma tempat sangkut baju lah takde dalam tu harap pihak khemah dapatlah pasang tempat ampai dalam tu senang nak letak barang2 atau baju mandi kan? 


 Budak2 apalagi tak sabar2 nak berendam hehe


 Ada baby kecik takla boring sgt berkhemah kan


                     Ammar n ayra 


                  Antara jiran2 kami


                 Antara jiran2 kami


               Antara jiran2 kami


 Encik suami testing duduk dalam khemah


 Groundsheet adik aku , nanti aku kena beli besar sikit


Ammar yang seronok nak berkhemah 

 


 Khemah aku depan tiang lampu ni je malam2 memang tak gelapla sangat pastu ada plug tu , esoknya sepupu aku nak datang aku pesan beli plug bulat tu dengan soket 3 lubang senang nak charge tepon kan


             Adik aku masak telur dadar


 Suasana malam di Nakawan Campsite , tenang & santai je jiran2 pun ada yang belum tido sampai aku pun jam 3 pagi tak tido sebab berubah tempat tido kan dengar lagi dorang borak2 gelak2 kereta masuk keluar

 

No comments: