Sunday 3 July 2022

DAY 2 : SANTAI DI M&Z HOMESTAY CAMERON

 


Hari kedua aku bangun awal siap boleh dengar azan subuh dari bilik inap desa pastu siap bancuh milo o panas2 sambil buka tingkap bilik tenang je suasana pagi2 dengar jugak ada tazkirah pagi dekat surau al hidayah dalam taman sedia ni 


 aku betul2 suka suasana pagi kat cameron ni beruntung orang yang dapat tinggal kat sini kan tapi itulah aku tak boleh sangat dengan suhu sejuk situ hehe sesekali bolehlah layan heeee



 Cantikkan bunga2 yang ditanam sekitar homestay ni 

Kemudian kami keluar gi sarapan pagi di Y&Z Farm Restaurant dalam kawasan taman sedia jugak tak jauh mana pun dari bilik kami tapi lewat sikitlah gi makan pun masa ni kenderaan dah mula banyak masuk mungkin dorang pun datang nak makan2 sini jugak


 Masa ni tak ramai sangat mungkin ada yang datang lagi awal sebab nasik lemak dah habis katanya 

Aku order laksa penang ( RM8 ) , scone plain ( RM5.50 ) dengan scone raisins (RM6 ) , pure new zealand butter , Strawberry Jam , strawberry milk tea hot ( RM5.50 ) manakala encik suami order mee kari ( RM8 ) dengan teh o lemon hot (RM3 ) serius ok aku rasa scone dengan mee kari sini sangat sedap pada tekak aku pastu aku heran kenapa aku tak pernah masuk makan sini sebelum ni? hehe lepas kenyang makan terus bergerak balik inap desa sebab nak check out


Lepas kemas2 apa yang patut kami check out awal sikit dalam jam 11 pagi sebab nak gi jalan2 area brinchang pastu masuk kawasan kea farm apartment tu tengok2 dekorasi situ



 Mesti lagi cantik waktu malam kan kat sini bila dah pasang lampu semua


 

Lepas jalan2 sekitar situ kami gerak turun ikut Tapah sempat singgah jap di Sky Agro Farm Highlands lepak jap tepi kedai tu makan Biscoff Cake dengan White Coffee sebelum bergerak turun 



Masa turun tu memang banyaklah kenderaan turun naik

Kesimpulannya Cameron Highlands memang tak jemu datang berkali2 sebab suasana dengan suhu sejuknya memang mengundang rasa santai & tenang je kan hehe 

 

No comments: