Friday 12 May 2017

JOM MASAK : MY MENU



Hai korang 🙋
Selamat Menyambut Nisfu Syaaban
Hari Buku Amalan kita diangkat dan digantikan dengan buku baru
Hmm macam manala nanti jika dibuka dan dibaca depan kita di akhirat nanti
Amalan kita akan dihitung dan ditimbang yang menentukan ke Syurga kah kita atau err ke Syurga jugak 😌

Malan ni hujan kat kawasan rumah aku so walaupun jam dah injak pagi mata aku masih segar🤓

So aku fikir baik update jap gambar masak2 ni sebab penuh pulak kang storage tepon hihi 😄

NASI AYAM


Menu malam tadi 😘
Paling mudah masak
Sebab tak payah fikir banyak2 menu
Dah nama pun Nasi Ayam kan so ini sajalah menunya 😄


VANILLA SCONE 


Asalnya aku nak naik makan scone kat Cameron
Tapi saje aku try buat sendiri dulu 😍
Nanti boleh aku bandingkan rase antara scone Cameron dengan yang aku buat ni so nanti boleh perbaiki lagi rasanya kan 😘
Aku makan scone ni dengan jem strawberry dengan unsalted butter
Hmm sedap jugak 😎


SAMBAL PETAI


Sambal petai paling simple 😄
Tumis Cili Boh kacau2 masukkan petai dan juga bawang besar
Masuk garam gula dah siap 😄
Simple je kan hehe 😄


SUP DAGING


Sup ni aku letak lobak merah , Ubi Kentang , Fishball , Fishcake
Lain2 macam bawang putih, halia, Kulit Kayu Manis, Bunga Lawang, Bunga Cengkih, Lada Hitam

Wassalam 😍




No comments: