Monday, 1 January 2018

๐ŸŽ‰SELAMAT TAHUN BARU 2018 ๐ŸŽ‰



Alhamdulillah 
Hari ini kita sudah berada di tahun 2018
Usia pun semakin bertambah lagi
Amalan pun nampaknya kena dipertingkatkan lagi supaya diri menjadi lebih baik dari sehari ke sehari amin...


Sebelum ke dataran kami jalan2 cuci mata tengok barang2 rumah kat SSF ni , banyak nau perabot comel2 dengan hiasan rumah kat sini geram eden nengoknye hehe



Masuk je tahun baru ramai je tak lari dari buat azam baru kan , hmm aku pun tak buat lagi senarai azam rasenye azam baru aku hmm baru ke? tapi aku rasa sempena tahun baru ni aku lebih berazam ke arah penjimatan segala serba serbi harap aku dapatla istiqomah kan kena lebih disiplinkan diri pasni amin...



Semalam aku dengan encik suami ke dataran sebab nak tengok bunga api , tengok pun bawah khemah auntie jual kacang dengan belon hehe sebab aku ni penakut sikit dengar dentuman bunga api dekat2 dahla dekat je dongak je dah nampak percikan bunga api hehe


Sebelum tu aku dengan encik suami makan malam dulu , asal nak makan laksa dengan minum2 je sekali terorder nasi goreng kampung , kueyteow goreng , nescafe dengan teh tarik hehe penuh tempat duduk dengan pengunjung sebab nak tunggu bunga api 


Lepas habis percikan bunga api tu kami pun balik sebab hujan gerimis sekejap2 bila sampai rumah hujan turun lebat pheww


Masa tengah makan dapat whatsapp dari group family adik aku upload gambar anak buah aku arif kena operate sebab tersembam masa nak lompat turun dari buaian , mulanya sepupu dia uzair lompat lepas elok je bila arif nak lompat nahhh terus masuk hospital kena jahit pulak adoiii lasak bebenor dahla sekolah dah bukak nampak gaya sambung cutila tu hmm semoga cepat sembuh ye....janganla tiruvasi perkara yang bahaya kan dah susahkan diri sendiri , budak lelaki kan takpe satu pengajaran untuk dia heee



Semoga cepat sembuh cyg mak ngah ni , ni baru lepas operate mamai2 sebab kena bius kalau tak jenuh doktor nak pegang kaki tangan takleh wat keje 
heeee



Oklah korang Selamat Tahun Baru 2018 aku ucapkan semoga tahun ini dan tahun2 akan datang menjadikan kita lebih baik dari segenap hal dalam kehidupan , buat amalan kebaikkan banyak2 semoga kehidupan kita lebih dirahmatiNya amin...


Keadaan terbaru Arif ๐Ÿ™‚.

No comments: