Monday 11 June 2018

CERITA SEHARIAN DI BULAN RAMADHANKU



Hi korang 🙋‍♀️
Dah busy buat persiapan raye ke tu? 😃
Aku sekarang tengah busy buat kuih raya hehe
tapi baru 3 jenis 🤣
Aku buat biskut suji tu pastu semperit dengan biskut koko cornflakes je baru tapi biskut koko tu esok baru buat sebab aku balik rumah pun dah lewat malam gara2 gi supper laksa 😄 
Aku gi makan laksa dekat kawasan yang ada food truck je coz banyak pilihan makanan situ dengan tempatnye pun santai2 je la tapi best je bagi aku 😍


Ni encik suami teman je aku makan laksa tapi beliau orderla jugak nescafe ais bekas besar tu nak bagi kurang rasa mengantuk katenye pastu terus aku tepuk dahi bila beliau cakap harganya 🤣
RM6 kawwwww
*pitamlaa...
so aku tak order punla just share sudah walaupun aku tak berapa sangat nescafe2 ni 😉


Time ni encik suami tengah ronda2 tengok makanan2 yang ada situ yang aku plak memang dah set nak makan laksa so duduk je la kat meja tunggu order sambil buat keje takde pekdah ni muahaha 😄😄😄


Ni pulak putu mayam harga RM2 5 keping aku beli kat bazar ramadhan sebelum ke Mydin Mall tu yang tak menahan tu dalam banyak2 makanan kat bazar tu aku cuma beli putu mayam ni je ha ha 😄
Nampaknya aku betul2 berjaya mengawal nafsu makan bulan ramadhan tahun ni 😃 Alhamdulillah 
Sebab aku hanya pilih makanan yang aku betul2 rasa nak makan pastu mesti ikut sukatan yang perut perlukan je bukan melebih2 gituuuu 😄


Sebelum ke Mydin Mall dengan bazar ramadhan tu aku melayan 🐺🐺🐺 kucing2 sape ntah tetibe rajin datang bertandang kat rumah aku ni 😃 bagi dorang makan dulu kalau tak rasa bersalah pulak biar dorang berlapar lame2 😊


Tup tup tengah melayan 3 ekor tadi toinggg muncul pulak sekor lagi tapi yang ni hanya perhati je 3 ekor tadi makan so takdela aku tambah bekas sebab aku memang sediakan bekas2 untuk kucing2 ni makan sekor sepinggan 😊


Ni pulak aku supper dengan encik suami malam semalam tu
Time ni memang aku cari laksa tapi takde pulak kat kedai ni so aku order kueyteow bandung je pastu encik suami order kueyteow goreng dengan keropok hmm orang pantai timur memang sukala makan apepun dengan keropok kan 😊


Aku sebenarnya order teh tarik panas tapi dapat teh ais hmm walaupun aku tak kisah pun tapi balik tu menahan jugakla masuk angin adeh 🤣 aku memang jarangla nak minum yang berais2 ni sebab aku lagi suka minuman panas


Tiap2 hari mesti kena fikir masak ape 🤦‍♀️ sampai tak tahula nak masak ape hari2 😄 so untuk mudahkan aku masak aku beli je perencah2 adabi ni haaa sonang den masak hahaha 🤣
Selesai masalah kehidupan seharian aku 😄


Ni pun aku guna perencah ikan bakar adabi untuk sahur kami cepat & senang dimasak 😃

Oklah korang 
banyak gambar aku tempek sini 
Nak menaip ni aku ikut rajin jugak
Maklumla busy je aku ni dengan kehidupan seharian haha
So kalau nak menaip tu memang tengah2 malam je la ataupun tengah2 pagi buta ha ha ha
Barula ada feel nak bercerita dengan santai2 😉

Oklah tido dulu jap lagi bangun nak masak sahur pulak
Bahan2 memang aku dah siap2 kan so bangun terus campak je dalam kuali muahahaha 😉
daaaaaaa 🙋‍♀️🙋‍♀️🙋‍♀️

No comments: