Sunday 24 June 2018

😉MENCUBA RASA NASI LEMAK MCDY😉



Time ni encik suami nak minum nescafe sambil layan bola piala dunia 😄


Tengokla 2 makhluk ni ha ha ha 
Pas raya ketembunan & kebolatan tak dapat dibendung2 lagi 😄😄😄


Aku order tandori ayam dengan naan cheese pastu air teh tarik 🤦‍♀️


Encik suami pulak order maggie goreng dengan nescafe tarik


Tengah tunggu order sampai camni la 🙄🤦‍♀️

Ni cerita hari semalam......💁‍♀️


Malam aku dengan encik suami plan nak try dinner nasik lemak dekat mcdy tu kemain ramai yang bagi mcm2 komen tentang nasik mcdy tu kan so lets try😊


Yang aku order ni set C dia ada set A , set B lain2 harga


Sebelum makan acara wajib = selpie seketul 😄
Ok pada pendapat aku bagi yang tak sempat nak masak nasik lemak sendiri kat rumah bolehla gi makan nasik lemak mcdy ni tapi 1 je lah sambal dia fuhh pedas menyengat 😄
Tapi mungkin aku sejenis tak serasi dengan sambal yang terlalu pedas menyengat ni so aku usik sikit ciput je ha ha ha
No timun tapi ada salad
Sebenarnya aku rasa aku masak lagi lah sedap muahahaha 😆


Aku suka tengok kerusi macam ni , simple tapi kreatif kan? jimat space 😊👍


Dah jom balik time ni encik suami nak gi kedai bundle
Aku sejenis jarangla jejak kedai bundle ni
Tapi bila aku tengok harga dia fuhh memang murah sangatla
Kebanyakkan yang dijual tu bagi aku not bad la kira ok la jugak
Tapi yang aku tak berapa berkenan tu bila 2 orang cashier kat situ macam tak beradab sangat
Terjerit2 menyanyi pastu borak gelak2 ntah ape2 dengan suara yang kuat memang menganggu ketenteraman pengunjung yang datang
Bila aku lalu tepi cashier tu rupanya macam budak2 menengah je mungkin keje part time
patutlaaa tapi dik bila awak keje tu janganla buat macam awak tengah duduk kat rumah buat bising menyanyi kuat2 dua orang tergelak2 borak2 kuat2 tak beradab tau dik sebab bingit telinga ni masa tengah cuci2 mata tengok barang jualan
Harap lebih beradab ye bila keje tu hormat pengunjung yang datang
Sekian ahkak bebel 😉


Balik tu aku singgah kedai beli makanan kucing2 jalanan ni
Aku try pulak brand lain sebab selalu aku bagi brand whiskas & dorang ni suke je makan brand tu


Aku letak macam ni je 😃
Supper time untuk dorang hahaha
Macam duduk asrama je kan 😄
Aku pun tak pasti kucing2 manela yang datang makan
Kejap kucing besar , anak kucing , kucing pemalu , kucing hitam datang makan
Takpe ade rezeki jemputla makan ye
Kalau masak nasik baru aku bagi nasik dengan tulang2 ikan
Kadang2 bagi jugak makanan dalam tin tu kalau ada beli
So sekian cerita kali ini 🙄
Oklah aku nak siap gi pasar tani ni
Cuci2 mata jap tengok2 produk jualan situ
daaaaa 🙋‍♀️😊


So dekat pasar tani aku beli nasi lemak ayam rendang , seri muka durian dengan tamar koko selain bahan2 dapur , suka aku jalan2 kat pasar tani tu macam2 ada tapi fulusnya pulak ngak berapa ada 😄


Kucing ni pantang je encik suami bukak pintu terus masuk pastu melepek2 kat kaki beliau 😄 manja betul dia hehe aku sesekali je layan kengadaan dia sebab kalau aku sayang sangat nanti ntah ke mana2 dia mesti sedih so lepas bebas je kat luar rumah tapi tak ke mana pun kucing ni melepak je kat rumah aku dengan jiran 😊


Tak pernah pulak aku beli roti ni tapi semalam saje try test rasa 😃 okla bagi aku layan jugak makan nak kata sedap sangat tu biasa2 je lah harga dalam RM4 lebih je mahal sikit dari roti gardenia yang biasa aku beli tu hehe sesekali kan ape salahnye 😄


Mak aku beraya rumah mak long nab aku ni pun adik aku whatsapp maklumla aku kan tak balik raya kg lagi sebab dah balik raya rumah mertua kat pantai timur tu 😄

Adik aku sambung pulak buat kuih raya kuih tart sambil anak buah aku ammar tolong 😍 memang rajin2 anak2 adik aku ni tolong mak dia walaupun semuanya lelaki 😍👍


Malam aku masak siap2 sambal petai ayam tempe dengan ikan goreng sebab esok baru nak start puasa 6 syawal hehe korang mesti dah raya kan yang dah puasa terus tu 👍😊



No comments: