Monday 2 July 2018

BERKELAH DI TAMAN EKO KLEDANG SAIONG DI HUJUNG MINGGU



Hari ni aku rajin sikit buat roti jala
Nak masak ambik masa bila makan seminit je dah cepat habis ha ha ha
Tapi masakla sambil bersabar bilo la nak habis menjala ni 😄


Pastu aku buat nasik goreng pulak
Teringin masak macam masakan kampung mak long aku beliau tumbuk bawang dengan cili kering tu so bahan2 dah ade so aku just tambah hirisan petai dengan telur je
Masak2 terus masuk bekas sebab aku dengan encik suami plan pergi berkelah hari ni lunch kat sana terus
So hari ni aku ke taman eko kledang saiong tu dekat je dengan area mydin meru
Cuaca alhamdulillah cantik je sepanjang kami kat lebuhraya
Sampai je kat taman eko tu aku tengok dah ada je kereta2 dengan motor2 parking depan tu so dah ade orang lagi awal datang dari kami nampaknya hehe so apelagik terus gi parking masuk pastu kena tulis nama , ic , masa , tarikh masuk kat pondok pengawal situ
Dah siap semua baru kami masuk lenggang kangkung sambil encik suami bawak bekalan makanan dengan minuman sementara aku pulak bawak tikar je sebab sibuk nak bergambar sana sini ha ha ha 😄


Yang tak tahan tu encik suami siap cakap bila la bateri hp aku nak habis ni muahaha dengki betul sebab aku busy je ambik gambar dengan video sana sini last2 encik suami dah jauh jalan ke depan yang binik tersiput2 tinggal kat belakang ha ha ha 😄 

So di sebabkan kami sampai dah masuk waktu zuhur maka first sekali cari surau dulu , rupanya dah ada surau dalam ni siap telekung sejadah semua okla tempatnya luas jugakla pastu dekat dengan dewan dan juga tapak khemah bestlah 😍


InsyaAllah aku pun berhajat nak berkhemah kat sini suatu hari nanti samada dengan kawan2 atau keluarga sebab dah lama tak berkhemah lagipun pengawal situ kata malam2 memang ada pengawal2 jaga situ pastu kalau nak berkhemah kena buat surat seminggu sebelum pastu hantar surat ke jabatan perhutanan , aku macam oh macam tu ingat sesuka hati je bila2 nak pasang khemah 😄😄😄

Masa masuk surau tu nak ambik wuduk air pulak tak dibukak lagi so encik suami panggil staff situ rupanya air tutup dekat kepala paip belakang surau sebab time tu tangki air bocor takut tempias masuk ikut tingkap surau so lepas solat je encik suami tutup balik sebab air tak lama pas bukak melimpah terjun kat longkang luar surau lama2 air tu baru berhenti melimpah gitu 😃

Lepas solat baru la best santai2 makan kan so pastu gi cari tempat strategik pulak
Tak jauh pun dari tempat orang2 yang datang awal tu cuma aku dengan encik suami ke bawah sikit betul2 tepi sungai , hampar tikar pun area batu2 sungai kunun nak feeling makan dalam sungaila gitu muahaha 😄


Dalam sungai tu rupanya ada anak2 ikan apelagik encik suami cuba2la nak tangkap tapi laju pulak larinya ha ha 😃

So santai2 situ sambil makan sambil kocak2 rendam kaki main air sambil cuci mata tengok keliling hutan situ tup2 aku ternampak 1 daun panjang ni bergoyang2 terliuk2 tak berhenti padahal daun2 lain takde pulak terliuk2 laju macam daun tu 🤔 dalam hati mungkin tupai kot main2 kat situ lantak situ janji aku nak santai2 je dalam sungai tu hehe 🤣


So bila dah settle makan tengahari tu duduk2 main air sungai tak lama pastu kami pun gerak balik dekat jam 4 petang , masa keluar dari situ ade je lagi pengunjung2 lain baru sampai siap ade yang bawak periuk nasi semua tu 😎

Tapi bagi aku bestlah berkelah sini mungkin next time datang lagi kena bawak persalinan baju , tuala , bantal hehe yelah sini semua dah ada rasanya tengah upgrade bagi cantik lagi so banyak dah kemudahan kat sini 😉👍



No comments: