Tuesday 31 July 2018

TEMPEK GAMBAR KAT SINI 😎



Hi Korang 🙋‍♀️
Ade ke yang baca blog aku ni?
Ke aku borak sorang2 je? 😄
Tapi tak kisahlah 
Ape yang penting banyak je gambar yang nak ditempek kat sini hehe
Bolehla nanti bila baca balik teringatla apa yang aku buat masa dahulu kala
gitu 😃

 Sebenarnya bukanlah susah mane pun masak kueyteow ni 😃
Lagi susah nak melawan rasa malas nak memasaknya ha ha
Aku sekarang ni macam nak petik jari terus terhidang makanan atas meja  je hahaha
Mimpilahhhhh 🤣🤣🤣
So dengan keterpaksarajinan haha rosak bahasa 😄 aku pun kuatkan semangat bangun memasaknya gitu 😄
Bila tengah masak barula rasa rajin tu datang ewah nak kena paksa dulu baru aura rajin tu datang 👊😄

 So bunga ni baru 2 hari lepas aku perasan dia dah nak berbunga
Mungkin faktor hujan kerap turun so semangatla pokok ni nak berbunga haha
Aku bukan tak rajin siram cuma jarang2la 🙈
Tapi aku azam jugak nak jadi rajin siram pokok2 aku yang takla banyak mana pun
Yang ada kat laman pun pokok bunga melur , pokok daun limau purut , pokok keladi , aloe vera dengan pokok bunga ni aku rasa mungkin mawar putih kot ke rose putih ntah sebab jiran selang rumah aku yang bagi dia nak pindah tu yang pokok2 semua bagi kat aku yang tak seberapa rajin pun nak menjaga 🙄 tapi sikit2 aku semakin jadila rajin 😃 
Ada hikmahnya tu kan muahaha 🤣

 Ni pulak donut yang aku buat sebab pagi2 aku dah kehabisan idea nak masak ape 😃
So donut ni dibekukan je senang bila nak goreng lagi sejam keluarkan dulu pastu gorengla dengan jayanya 😄

 Masa ni aku temankan encik suami ke klinik sebab jaga2 pagi tu atas kelopak matanya tu macam bengkak kemerahan
Ntah semut mana pulak gigit kot tahla so jom la pi klinik check 😃
Pastu terus jalan2 ke mana2 je malam baru balik ke pangkal jalan 😃 

 Kalau aku balik kampung memang terus sandang jadi pengasuh kat anak2 buah je lah hehe 😃 so terhasilla gambar2 sedemikian rupa 😄
Jenuh melayan peel anak2 buah aku ni 😄

 Anak buah aku ammar yang nampak je kecik tapi cakap dah macam orang dewasa 😃 maklumla dia je yang kecik tu yang perasan dia dah dewasa konon 😛😄
Selalu suruh aku angkat dia pastu pusing2 macam terbang2 tu jenuh weh last2 aku yang semput muahaha 😃
Ingat dia ringan gamaknya? 🤣

 Ni pulak kucing2 jiran sebelah rumah aku mak long
Gebu2 kucing ni seronokla jadi geng anak2 jiran dengan anak2 buah aku kat kampung 😃
Miss my hometown
Maklumla aku ni orang normad 😄

 Duduk saje2 pun ade je gambar 😃
Banyak masa terluang kan so hamekaw 🤣

 Semua ni buat penuh hp aku je nak delete sayang so blog la jadi tempat tempekkan😃
Dorang dah besar esok bolehla baca blog mak ngah dorang ni 😍
Tapi banyak lagi gambar dengan video dalam laptop aku yang dah rosak tu 😂
Ntahla aku dah hantar suruh baiki kat 1 kedai tu pastu orang kedai hantar bengkel mana ntah tapi still tak dapat diselamatkan my laptop tu
So sekarang bertapa je la dalam kotak dengan harapan one day akan ok balik bila dah jumpa pakar komputer gitu 😂

Masa ni jalan2 kat Aeon
Makan malam situ sebab ada promosi 😎

Oklah aku stop dulu sebab dah tengah malam
Nanti borak lagi k 🙋‍♀️ daaa...

No comments: