Monday 23 July 2018

FAMILY DAY GENG KAMPUNG JAWA DI CHALET NUR KASIH



Hi korang ๐Ÿ™‹‍♀️
Sekarang aku rajin sikit nak update cerita hari keluarga pada bulan march yang lepas ๐Ÿ˜ƒ lepas 4 bulan baru nak update muahaha ๐Ÿคฃ sebab apa tau? satu sebab mode ke laut bila tengok beratus gambar kihkihkih ya ampun aku memangla malas betul dahla nak letak watermark tiap2 gambar ingat senang ke jadi blogger ni bila berhadapan dengan beratus gambar yang nak diupdate? ๐Ÿ˜‚ bertabahlah nakkkk....๐Ÿ˜†
So jomla kita mulakan sebelum kemalasan melanda kembali gitu ๐Ÿ˜‹

Korang ingat senang ke nak mencapai persetujuan buat hari keluarga ni? macam2 ragam ok dah terjadi di group whatsapp family besar aku ๐Ÿคฃ bukan senang berbincang dalam tu kejap2 suruh cari tempat lain kejap2 kata dah tak jadi bila ada di antaranya membangkang ada tak bersetuju ada yang tak tahu samada dapat join tarikh yang diberi ada pulak kata ada kenduri esok harinya macam rushing nak datang ada yang cakap best ke tempat tu dan macam2 lagilah fuhyooo sabo je lah banyak2 dengan karenah ahli group ๐Ÿคฃ

So sepupu aku yang aku panggil Kak An kata takpelah yang tak dapat nak join tu takpe janji nak buat bagi jadi jugak family day ni sebab tak pernah lagi ahli keluarga sebelah mak aku ni buat family day so tugas adik aku la deal dengan chalet yang dah dia cadangkan lagipun consider dekat dengan tempat ahli keluarga yang lain so tu pun adik dan abang aku pegi survey ke chalet tu tengok dari luar je sebab time tu ada je family yang lain tengah berfamily day kat situ pastu adik aku kata nampak macam kecik je risau ahli keluarga yang lain tak setuju tapi akhirnya semua setuju je buat hari keluarga di situ memandangkan tarikh dah dekat takut terlepas pulak booking tu so akhirnya secara rasminya hari keluarga geng kampung jawa dibuat di ๐Ÿคน‍♀️CHALET NUR KASIH ๐Ÿคน‍♀️

On the way ke Chalet lepas makan kenduri ๐Ÿ˜

dalam perjalanan menuju chalet nur kasih jauh jugak pastu jalan macam menaik bukit sikit pastu masuk lorong kampung sampai orang pun tak sangka ada chalet dengan kolam renang kat situ ๐Ÿ˜ƒ

bersama mak long arpah aku yang kaki jalan ๐Ÿ˜ƒ patutla menurun kat semua anak beranak kihkihkih ๐Ÿ˜„ boleh katakan majoriti ahli keluarga besar aku memang berkongsi minat yang sama maklumla sedarah seketurunan kan ๐Ÿ˜

Antara menu yang dah disepakati tapi ahli keluarga tak kisah sangat masing2 pun ada bawak menu2 tambahan kenyang semua makan beramai2 memang seronok sangat berfamily day ni ๐Ÿ˜

Masing2 lepas sampai tu bahagi2 bilik letak barang2 terus bergotong royong siapkan juadah makan malam dengan BBQ tapi untuk tengahari tu kitorang tempah nasi tomato dengan ayam masak merah dengan air ribena rasanya lama tak minum air ribena ๐Ÿ˜ƒ

Seronok betul sesekali berkumpul macam ni ๐Ÿ’“ maklumlah masing2 busy jarang dapat berjumpa kalau raya pun bukan semua dapat berkumpul ada balik rumah mertua la so time ni la baru seketurunan bersua muka mengeratkan lagi tali persaudaraan ๐Ÿคน‍♀️

Geng2 bbq tapi semua pun pakat2 tolong2 menu bbq hari tu ayam dengan kambing tapi nampaknya macam tak cukup sangat lepas ni kena banyakkan lagi atau double dari bajet yang mula2 dibuat pastu rempah perapan pulak isteri sepupu cik on aku yang buat memang sedap sebab dia pun ada buat jual namanya rempah bbq cik siti ๐Ÿ‘

Lagi acara bbq dibakar siang dengan malam memang sedaplah bagus chalet nur kasih tu sediakan tempat bbq so tugas aku pulak kat dapur dengan jadi photographer tak rasmi kalau tak memang takdela gambar2 semua ni ๐Ÿ˜Ž

anak2 buah aku yang happy jumpa sepupu sepapat mereka ๐Ÿ˜ anak2 buah yang lain time ni ada di kashmir sebab abang aku bercuti sekeluarga di sana tapi abang aku ada buat video call dari sana terus suami sepupu aku suruh bawak balik daging lembu dari kashmir ๐Ÿ˜„ lawak abang lutfi suami sepupu aku kak an

adik & anak2 buah ๐Ÿ˜ memang busylah kejap2 masuk bilik kejap2 gi makan kejap2 main dengan sepupu2 yang lain seronok betul berfamily day ๐Ÿ˜


Kena denda sebab main sembunyi2 time maghrib hehe bahaya tau main2 time maghrib ni dalam hutan pulak tu

Hampir setiap masa semua pakat2 berkubang dalam kolam ni ๐Ÿ˜„ aku pulak asalnya tak nak masuk dalam air sebab lagi sibuk ambik gambar sekali sepupu aku suruh masuk jugak hehe dah tu anak2 buah pakat tarik2 baju suruh aku masuk dalam air makanya tak memasal aku pun terjun dalam kolam jugak ๐Ÿคฃ

Walaupun kawasan chalet ni tak luas mana tapi apa yang penting hari keluarga kat sini memang best bukan tempat kecik atau besar yang jadi ukuran tapi senda gurau borak sembang santai bersama2 keluarga besar memang best sangat ๐Ÿ˜ terasa ikatan persaudaraan tu makin erat ๐Ÿ˜

selagi tak lapar berkubangla semua dalam kolam ๐Ÿ˜„ dari mula sampai sampai malam sampai esoknya sebelum balik pun pakat2 berkubang dalam kolam ni namakan je kuak ape yang tak buat semua style berenang ada bila dah ramai2 terjun dalam air ni yang penting happy ๐Ÿ˜ƒ

lepas maghrib masa makan malam pulak aku dengan sepupu sepapat biasalah menyibuk kat dapur sementara warga2 emas santai2 di pangkin tunggu hidangan makan malam ๐Ÿ˜Ž

makan2 sampai kenyang sambung lagi borak2 dengan family2 besar ๐Ÿ˜—

Pagi2 lagi abang lutfi dah kejutkan semua dengan suaranya yang ala2 ketua tentera tu hehe ' bangun oiiiiiii bangunnnnn kaihhhh ' tekejut semua pakat selak langsir bukak tingkap tengok ketua ni tengah cekak pinggang panggil anak2 buah haha lawak sungguh panggil sarapan je pun ๐Ÿ˜„ pastu masa sarapan pagi time ni pak long aziz aku offer buat rawatan akupunkturnya dengan berbekam so adela beberapa orang sepupu2 aku buat rawatan termasukla abang lutfi suami sepupu aku kak an haha kecoh je dia dengan jarum tercucuk kat dahi terus samekan jarum tu dengan antena tv ๐Ÿ˜„

Lepas sarapan tu sambung buat sukaneka kanak2 pulak acara kutip gula gula , musical chair , berenang dalam kolam dengan cabutan bertuah ๐Ÿ˜

Acara sukaneka budak2 berjalan ๐Ÿ‘จ‍๐Ÿ‘ฆ‍๐Ÿ‘ฆ time ni aku dah sibuk kemas2 barang dalam bilik sebab nak check out dah rasa sekejap sangat berfamily day sehari semalam rasanya perlu buat 3 hari 2 malam baru betul ๐Ÿ˜ƒ tapi takpe lepas ni akan ade lagi family day tu pun mak teh aku dah whatsapp dalam group keluarga tapi tempat tengah survey2 lagi ๐Ÿ˜

Lepas semua dah berkemas2 sebelum bertolak balik acara bergambar beramai2 pulak ๐Ÿ˜ masing2 rasa tak puas lagi berfamily day rasa sekejap sangat pulak tapi memang semua rasa seronok beraktiviti bersama keluarga besar kampung jawa ❤❤❤

Alhamdulillah rajin jugak aku update hari keluarga kat Chalet Nur Kasih ni ๐Ÿ˜ƒ jenuh dahla banyak gambar kena compile2 dulu so apa yang dapat aku simpulkan hari keluarga memang perlu dibuat sebab dapat eratkan lagi rasa persaudaraan tu memang best bagi aku masa ni lah yang mana lama tak bersua muka dapat borak2 sama2 rasa macam tak best bila dah kena check out macam tak cukup sehari semalam je so lepas ni kena bincang tambah hari untuk family day seterusnya ๐Ÿ˜

Ok aku ambik masa 2 hari nak habiskan cerita family day aku ni tau hehe sebab tengah rajin so baik aku habiskan cerita ni ok lah korang selamat membaca ye ๐Ÿ˜—๐Ÿ™‹‍♀️


No comments: