Thursday 21 June 2018

PUTU KELAPA DAN PUTU GULA MERAH



Korang tengah beraya lagi ke tu?😃
Aku dah macam biasa tak rasa beraya kalau tak balik kampung
Rasa raya bila balik beraya umah mertua hari tu di pantai timur sana
Ni tak tahu lagi nak balik bila beraya umah kampung aku nun di utaqha sana pulak 😎
Tapi aku rasa nak balik jugak walaupun cuti dah habiskan
Raya kan sebulan katanya ha ha 😄
Yelah belum bersalam raya dengan mak abah aku lagi
Mak aku pun dah tepon tanya balik ke tak raya kat kampung?
Hmm bila mak abah kita tanya mana boleh kata tak balik kan 😂
Tapi tu lah apepun nak balik jugakla nanti tu 😃


Ni aku jalan2 dengan encik suami asalnya nak cari frame letak gambar raya
plan nak ke Kaison situ kan macam banyak je pilihan frame2 yang ada , cantik2 pulak tu 😍


Sekali tersilap mall ha ha , mall yang aku datang ni rupenye takde kaison tapi aku ade jugak jumpa frame2 yang agak limited la jugak dalam aeon mall tu tapi dekat kaison lagi la banyak pilihan kan 😄
So pastu encik suami ajak gi pasar malam gi beli bahan2 masak yang dah habis tu 😃
Sekali terus nampak ada orang jual putu kegemaran aku tu tapi aku suka putu mayam lagi yang ada situ putu kelapa dengan putu gula merah so takpelah kita try je lah kan sebab nampak comel2 jek putu tu 😄 so beli la putu kelapa RM2 dengan putu gula merah RM2 rasanya okla tapi sedap lagi la putu mayam tu 😄


Jalan ke depan sikit nampak pulak orang jual laksa ha ha memang aku pantangla nampak orang jual laksa ni mesti aku nak beli so order la laksa tanpa telur RM2.40 sebab aku dah ada rebus telur pagi tadi ada baki telur lagi tak makan , rasa? sedapla jugak 😘


Ni sambal aku masak pagi tadi , memang aku masak banyak sikit boleh simpan untuk esok sekali ha ha malas nak masak banyak kali kekdahnya 😉


Ikan masin tinggal baki 2 ni je so goreng je lah buat ape simpan lagi dalam peti ais 😃


Aku peminat tempe tapi tak pasti aku ada keturunan jawa ke tak tapi kampung tok aku kat kampung jawa hmm mungkin ada? tapi aku tak reti pulak cakap jawa 😃


Goreng ikan bilis bagi habis sedap makan goreng macam ni krup krap krup krap je kunyah macam makan keropok 😄


Sup cap adabi ni aku masak 2 hari lepas asalnya sup ayam tapi sebab kuah banyak lagi so simpan je lah tinggal panaskan je hari ni baru aku tak simpan dah sebab tinggal sikit je lagi 😘


4 biji telur siap direbus so ada lagi makan dengan laksa pulak 😘


Baki kuah sambal sotong so dah habiskan hari ni 😘


Air kopi susu sarapan pagi tadi 😘 kopi aku beli dekat terengganu 


Dah sakit tapak kaki berjalan baru tahu nak duduk haha 😄
Time ni baru rasa sakit tapak kaki ha ha so rehat kejap sebelum balik sebab dah mengantuk 😄
Tak tahula hari ni aku dengan encik suami asyik menguap je sambil jalan2 hahaha 😄
Mungkin bangun awal pastu sarapan pun awal kan pas makan tahu je lah 😉

Oklah stop dulu sebab dah lenguh tangan menaip sambil baring 😆😆😆
daaaaaaa

No comments: