Monday 4 May 2020

MENU BERBUKA : CAKOI & NASI GORENG RENDANG TOK



Lama tak makan cakoi
jadinya aku rajinkan diri membuatnya
Alhamdulillah jadi
Tapi aku cicah dengan kuah kari ayam
Kuah kacang takde pulak
Nak mintak encik suami belikan sian plak kene keluar
Tak nakla banyak kali keluar
Takut...
Jadinya cicah dengan kuah kari je lah 
Tu pun sedap je kat tekak aku hehe






Encik suami tolong gorengkan 
Aku tolong ambik gambar hehe
Walaupun cara macam tak kene je tarik & goreng tu
Hentam je lah haha
Aku bagi 100% suami aku goreng


Menu sampingan aku goreng nasik rendang tok
ada rendang tok aku campur je dengan nasik biase
Sedap jugak
Ringkas , cepat & sedap hehe


Menu berbuka & sahur aku mudah2 je
Ape yang tekak rase nak mkn baru aku masak
Tapi ikut ape yang aku nak makanla
Encik suami tak kisah pun
Ape aku hidang dia makan lagi banyak dari aku hehe sedap letewww muahaha
Beliau tak pernah cakap sedap pun
Tapi aku je selalu tanye sedap tak?
Jawapannye SEDAP 😄
Berani beliau cakap tak sedap? 😃
HaHaHa

Oklah
aku nak masak untuk sahur pulak jap lagi
ni tengok tv je
Ramadan dalam fasa PKP ni memang dah lari jam aku dengan encik suami tido
Tak tentu masa nak tido
Maklumla banyak masa dalam rumah je kan
Bila2 boleh tido hehe

Oklah SELAMAT BERSAHUR ye korang jap lagi 😊


No comments: