Saturday 2 May 2020

MENU BERBUKA : PUDING MILO , ROTI JALA , KARI TELUR



Hari ni pagi2 aku dah bersiap nak gi klinik 
Sebab sakit pulak gigi aku hari ni
Sakit yang tak boleh bawak bincang tu 😅
Sabar je laaaa
Alhamdulillah dah boleh naik kenderaan 2 orang
Lama aku bertapa je kat rumah sejak 18/3 lepas 😄
Sekali dapat keluar macam cuak tapi seronok hehe

Sampai klinik tengok tak bukak lagi
tapi adela 2,3 orang tengah tunggu kat pintu
Tak lama pak guard datang tanya untuk apa kami datang
Sekali 1 mei hari ni klinik tak bukak kecuali yang dah ada appointment dengan dr je
Adoi macam mana aku boleh lupa hari ni hari pekerja? 🤣
Tu la hasil terperap dalam rumah
tarikh pun tak tau dah haha

Jadinya kami gerak ke hospital besar
Sekali hospital terima kes covid saje
lain2 urusan sila ke hospital2 terpilih
aku tengok ada 3 hospital tapi jauhla pulak
hmm balik beli panadol je la kat kedai runcit

Balik rumah telan 2 bijik terus tertidur
tapi dalam tengah 20 minit nak tertido tu aku dengar gusi aku macam berbunyik 
hah sudah ni reaksi panadol ke?
seram pulak tapi sekali tu je lah
pastu aku tertidur sampailah terjaga rasa sakit gigi aku ni dah boleh bawak bincang 😂

Tak pasal2 aku bukak puasa hari ni kan? 😂
Sebenarnya dah 3 hari aku tahan
tapi jumaat ni dia bagi kaw2 punya rasa tu
Tapi yang bagusnya pastu mode rajin aku on 😄
Sampai berkecahla dapur aku tu hehe
Aku masak ROTI JALA , KARI TELUR dengan PUDING MILO
hamekkkk 😄





Hasil PKP dah macam Amitabh Bachan dah rupa laki aku ni 😄
lama sket mesti rupa osama laden hehe




Roti Jala ni resepi dia
Tepung Gandum
Butter
Telur
Santan
Air
Garam




Kari Telur sangat jarang aku masak
tapi saje je aku buat sebab nak cicah dengan roti jala tu 😃


No comments: