Saturday 16 May 2020

MENU BERBUKA : CENDOL GULA MELAKA



Ringkas je menu berbuka aku hari ni
tambah cendol gula melaka je
sebab nasik lemak dengan lauk2 ade lagi
aku panaskan je
Alhamdulillah 😘




Mudah je cara aku ni

Air
Santan
Garam
Daun Pandan

Gula Melaka Pekat
Cendol


beli air perisa ros laici dapat gelas
gi kaunter bukan gelas je dapat
2 tupperware untuk air panas dengan sejuk pun dapat sekali
beg biru tu pun dapat 😄👍


Tengah usha2 aiskrim nampak perkataan onde2
dah kenapa onde2 boleh jadi aiskrim ni 🤔
hehe tapi mana tahu sedap ke kan?
tapi aku tak beli la lagi sebab aku beli perasa durian musang king
cuma belum rasa tengok esoklah rasa caner


Masa ni suami aku nak photostat keje dia
sebelum tu masuk kena tanggal kasut
aku tak perasan haha
separuh jalan patah balik kat pintu luar
dalam ni pun ada jual kuih raya
aku tengah fikir2 nak beli ke tak
memandangkan kuih2 ni aku kureng sket
aku pun tak jadi beli hehe
dah sape je nak datang rumah musim2 pkpb kan
takut aku tak berani nak terima tetamu
kampung dua2 pun tak balik
pasrah je lah kan 🤣

Oklah Selamat Bersahur jap gi ye
aku tak mengantuk lagi ni tapi nak jugak tido jap sebelum siap2kan sahur
ringkas je sebab roti2 ade lagi
buat air cicah roti 🍞 dah 😄

No comments: