Thursday 25 March 2021

BIHUN GORENG KICAP

 



Alhamdulillah pagi ni rajin sikit nak goreng bihun sebab dah siap2kan bahan2 malam tadi jadinya kerja menggoreng jadi cepat 😁 senang je cara aku masak bihun goreng kicap ni sebab aku jenis campak2 sesedap tekak aku je hihi

Mula2 aku tumis hirisan bawang merah , bawang putih , cili benggala warna merah dengan kuning sikit kacau2 baru masukkan sotong dengan udang pastu masukkan sos tiram , kicap pekat , kicap manis , garam kacau2 jap masukkan bihun yang direndam semalaman , aku rendam dengan air biasa je tak pakai pun air suam2 panas tu sebab bila masak nanti dia lembut sendiri ok teruskan kacau masukkan sawi kacau2 jap agak2 dah lembut semua dah siap digaul tutup api siap senangkan? 😘

Untuk telur tu sebelum goreng bihun dadarkan dulu telur nanti nak hiris2 memanjang hias atas bihun , pastu encik suami suka makan bihun dengan timun jugak macam aku makan zaman kampus dulu siap ada telur rebus Alhamdulillah layan pulak minum kopi madu kelulut panas2 pagi2 memang ohsemlah 😍 oklah have a nice day ye jumpa lagi lain entri insyaAllah...wassalam...💕

No comments: