Thursday 26 May 2022

MAKAN MALAM DI CAFE MAT PERIUK

 


 5


Tak rancang pun sebenarnya nak singgah cafe ni aku selalu macam tu hehe tiba2 idea muncul terus gi je mana yang selesa nak santai2 makan walaupun tempat tu jauh ke kutub utara haha

Aku macam biasa order menu Nasi Goreng Ikan Masin & rasanya memang menepati citarasa tekak aku ni ๐Ÿ˜Š๐Ÿ‘ 

Encik suami pulak order menu Nasi Ikan Bawal Penyet
 


 Mula2 kitorang duduk dekat tingkap mengadap sungai tepi tu dapatla tengok ikan ke apa ntah besar sangat timbul situ dalam beberapa ekor tapi sebab hujan campur dengan aircond yang dipasang terus pindah ke dalam sikit yang kurang sejuk ๐Ÿ˜„ camno lah kan nak gi negara2 sejuk memang sehari 2 ok lagi kalau lama2 duduk homestay je la malas nak keluar jalan2 dalam cuaca sejuk hihi duduk tepi kayu api je la panaskan badan ha ha

Suasana dalam Cafe Mat Periuk sebelah dalam , tu encik suami tengah tanda menu order pastu gi bagi kat kaunter sebelah depan pintu masuk

Sebelum singgah kat Cafe Mat Periuk ni aku ada singgah 1 kedai makan jual kuih2 maklumla bila tengah puasa ni macam2 nak beli tapi bila dah makan ๐Ÿ›nasik ๐Ÿฅžkuih2 tu macam hmmm bawak ke supper jap lagilah pulak hehe ala2 makan waktu moreh tu hihi tapi ๐ŸฎCream Caramel tu Mat Periuk ada jual & sedap jugak rasamya๐Ÿ˜˜๐Ÿ‘...tekak aku lah tekak orang lain mungkin lain pulak kan ๐Ÿ˜

 

Bagi aku selesalah nak makan kat cafe ni tenang je menikmati menu2 yang ada pastu surau dengan tandas pun ada nak santai2 sampai tutup cafe pun boleh hehe tapi encik suami tak nak tunggu sampai cafe tutup aku ok je ha ha

 

Mula2 je duduk tepi ni pastu ubah tempat makan hehe sejuk tambah lagi hujan kat luar tu


 Lepas tanda menu tu & gi bagi kat kaunter kena ambik troli ni bawak ke meja makan senang lepas makan letak je kat troli tu senang pekerja situ bawak terus gi cuci nak makan banyak2 pun boleh selagi mampu hihi


 Cantik jugakkan suasana luar lagi2 masa hujan renyai2 nampak je hidupan dalam tu timbul & gerak perlahan2.

 


Lepas makan , solat maghrib kitorang pun balik ke pangkal jalan ๐Ÿ˜ dah kenyang apalagi kan ๐Ÿ˜ด๐Ÿ˜ด๐Ÿ˜ด๐Ÿ˜ด lah pastu hehe

No comments: