Friday, 7 September 2012

TIPS BERGUNA MUNGKIN :)


NICE VIEW...:)



Semalam kan cekmi gi makan kat Restoran Ikan Bakar dekat umah cekmi.....time tu ade sorg pelayan bertanyekan order...tp pelayan tu bertamah ramah la kan sebab encik somi sebelum tu memang kenal...pelayan tu orang indonesia n nampak macam bapak2 je gayanya.....mesti isterinya dan anak2nye kat indon bertuah dapat suaminye gigih bekerja....tp itu bukan yg cekmi nak cite ;0....jom ikut perbualan yang cekmi ingat semalam....baru post pagi ni sebab baru teringat time masak...td masak nasi minyak...nanti cekmi post gambar nasi tp nak cite dulu tentang pelayan ni :)...jom ikuti perbualan cekmi ngan pelayan ni :)


pelayan : anak2nye tak dtg makan sekali?
cekmi : tak..saya belum ade anak ( sambil senyum )
pelayan : berapa tahun sudah?
cekmi : 2 tahun sudah ( dalam hati apesal dia tanye?...tp layan aje la ;0 )
pelayan : ( pandang encik somi kat kaunter..)..oh ( muka dia mcm susah hati )...gini cube makan telur itik amek yg merahnya...lepas tu amek lada hitam yg sudah dihancur2kan masuk dalam gelas..lepas tu madu..kacau2 dlm gelas semua tu makan..amalkan 7 malam..dlm masa 7 malam tu jgn berhubungan...insyaAllah berhasil..di indon byk diamalkan dan alhamdulillah Allah maha kuasa...cubalah ya..
 cekmi : ooo...kacau2 ye..serbuk lada hitam boleh? ( wah direct haku tanye dgn muka biase2 aje ;p )
pelayan : yaa boleh saja asalkan lada hitam yg sudah dihancur2kan..
cekmi : ooo ok nanti saya buat...( sambil senyum )
pelayan : perempuan elok makan watermelon..ape tu tembikai susu?..bagi perut dingin..mudah hamil...amalkan...
cekmi : ok kena cari tembikai susu n amalkan nanti ;0...( terus dlm kepalaotak lepas ni gi mane2 mintak tembikai susu jus hehe....buah hamil mak haku pun lum dimakan2..padahal dari november tahun lepas lagi tu ekekeke ;p )nantilah ;0..

haa begitu la mungkin boleh diamalkan nanti kan...InsyaAllah berhasil seperti kata pelayan itu...belum cuba belum tahukan..itu pun makanan yg biasa kita makan jugak...nanti try ;0


encik somi dtg cuak bini tgh borak dgn pelayan restoran padahal itu dia kenal jugaaa hehehe..

suami : kenape?..
cekmi : nantila balik kang cite ;0... 

k lah nak gi bekfes dulu..rajin lak masak nasi myk warna warni...sambal telur...ikan masin...sup tulang...daaa bismillah..:)

 hohohorlicks time :)


2 comments:

Cik Puan Izan✿ said...

cubalah try..mana tau ada hasilnya... hehe

amy said...

aah kan...nanti mwemang nak cube..;0..cari telur itik dulu ;0..sekali masak lomak sedap juge hehe :)