Saturday 30 January 2021

STAYCATION DI HOTEL SERI MALAYSIA IPOH KALI KEDUA

Esok hari lahir encik suami dah alang2 ada voucher 68 masa order makanan hari tu kami pun staycation kali kedua kat sini hehe

🎂Hokkaido Chocolate Cheese Cake

sedap yummy 😘 👍

Kami sampai dah petang hehe takpelah redha je lah cuaca pun gelap hujan renyai2 sekejap terus aku tunjuk voucher dengan gambar bilik Standard Queen yang aku dah usha dapat bilik 106 bilik bawah senang staff f&B nak hantar sarapan esok pagi , aku kena tambah lagi RM88 sekali sarapan

Bilik 106 tingkap depan kolam

Ni lah aku order Nasi Goreng Lamb Chop , Chip & Deep Fries , Grilled Lamb Chop kat Restoran Rasa2 Hotel Seri Malaysia ada selit voucher tu dapat 2 hehe nampaknya ada 1 lagi boleh datang staycation mungkin 2,3 bulan pulak

Untuk makan malam bagi aku cukup dah yang ni pun sebab aku mudah kenyang hehe dulu2 aku makan bertambah tapi bila dah semakin remaja purba ni aku makan bila lapar je dengan makan sikit pun dah kenyang hehe

Ha ha licin selamat semua masuk perut 😄

Pemandangan di luar bilik 106 cantikkan dengan ada kolam renangnya tapi pkp tak dibenarkan tetamu mandi jadi tunggula habis pkp @ cv19 habis nanti heee

Takpe nanti aku nak pi cari baju renang muslimah 😄😄 walaupun aku tak reti berenang aku akan cuba jugak bagi boleh berenang hihi

Dah pasang penghawa dingin campur dengan hujan kat luar apelagi terus masak air buat kopi o panas dengan makan bekalan yang aku bawak dari rumah hehe aku bawak nasik arab , ayam goreng breadcrumbs dengan sambal cicah jugak kek lapis sarawak yang aku beli hari tu 😍

Encik suami sambung makan hehe aku dah kenyang dah sebab aku bukak puasa tadi 😊 pastu layan cerita ultraman 🤣 aku layan internet je la ikuti perkembangan semasa ecewah sgt 🤣

Hari tu aku menginap di tingkat 3 tapi sebab esok sarapan staff f&B akan hantar di bilik jadi senang sikitlah menginap di ground floor kan 😊👍

Katil standard queen kami 😊 oklah kan untuk staycation selesa sangat dah bagi aku yang tak banyak songeh sangat ni ekeke asal boleh tido syukurlah

Telefon

Dari pintu masuk ada rak sangkut baju ni siap ada penyangkut baju 👍

Berhadapan rak penyangkut baju ada bilik air siap pemanas air pun ada 👍 sabun mandi , syampu dengan shower cap tu dengan tuala mandi

Dah jam 12 tengah malam aku masih lagi berjaga 😃 sebab aku tak rasa mengantuk pun lagi dalam masa sama aku kalau berubah tempat tido memang amek masa nak lelap sikit jadi apa aku nak buat ni? layan blog je la ha ha

Jam 7.40pagi staff F&B datang hantar sarapan pagi ke bilik 😊 pagi ni kami bersarapan Kueyteow goreng dengan telur goreng dan air teh o dengan kopi o panas ☕🍝☕🍝 alhamdulillah sedap & kenyang 😍

Tapi macam biasa aku makan tak habis hehe terus bagi kat encik suami perabehkan cepat kenyang aku ni 😁

Balik singgah Secret Receipe jap beli Hokkaido Chocolate Cheese Cake ni sebab nampak sedap 😘

Tiup bang acah2 je hehehe 😄

tapi pastu tiup jugak haha

Jom potong kek tak sabar nak rasa 😉

Tukang ambil gambar lagi tak sabar hehe

Sebab hari lahir kita kasi can lah 😄