Sunday 22 March 2020

ASYIK MAKAN JER 😄



Camne dah korang sejak duduk rumah ni? 😃
Macam aku dah biase duduk rumah
Tapi bila encik suami pun cuti lame
Keje aku hari2 mesti kena masak 😄
Asyikla nak mengunyah je kejenye hehe
Makan tengok tv tido
itula diulang hari2
Nak kuar memang tak bolehla kan
Nak cari pasal? 😅
Takut weh
Semoga kita semua selamat dunia akhirat
Aamiiin...💕


Ok jom tengok antara menu yang aku masak
Menu ni sahabat aku kata macam ayam kenduri 😃
Mungkin penggunaan serai dengan lengkuas yang menghasilkan rupa sambal ayam aku masak nampak macam ayam kenduri kan? Tapi sedaplah 😃







Kawen dengan orang pantai timur ni mesti kena goreng keropok makan dengan nasik baru layan 😄 aku pun terikut sekalilah kan hehe masa mode aku rajin memangla banyak sket aku goreng 💪


Aku memang suka makan tomato dengan timun macam ni je 😗 simple je kan? aku rasa macam aku memang suka makan tomato lah sebab aku selalu je beli tomato kalau ke kedai runcit atau mall 😍


Haaa ni aku beli kat kedai RM2.10 😄
Kan banyak masa habis dalam rumah je
So inilah keja kami 😄
Makan..makan...makan...ha ha


Seterusnya bila ada nasi lebih aku masak nasi goreng 😃 sebab perencah nasi goreng tomyam ada lagi aku pun gorengla nasi goreng tomyam 😗👍





Masa family aku datang sebelum kena duduk rumah tu dorang bawak buah mangga 😍
Banyak bijik jugak 
Aku kupas pastu masuk dalam peti ais
Sedapnya makan sejuk2
Buah ni jauh datangnya hehe
Pokoknya depan rumah sepupu aku Mala kat Perlis
Jap je licin hehe


Seterusnya aku masak Ayam Masak Asam Pedas
Aku memang jarang sangat masak ayam untuk asam pedas selalu ikan je tapi sajela ubah selera pulak 😄 tapi sedaplah 😘👍





Macam biasa keropok mesti ade 😄
Ni mak aku bawak hari tu
Maklumla aku rajin je goreng2 keropok ni hehe
TQ mak love you lah 😍


So esok aku nak puasa dengan encik suami
Bagusla kan? 😄
Kalau tak asyik nak mengunyah je
Peti ais tu ntah berapa ratus kali bukak tutup hehe

Oklah korang
Aku stop dulu
Dah jam 12.19 malam
Walaupun aku belum memgantuk sebab tengah tengok tv
Ade jugak rasa nak bangun buat air kopi Brown cicah dengan biskut ni muahaha 😄
Dahla tadi ada 3 ekor anak kucing baru lahir kat belakang rumah
Esokla tengok balik 
Suami aku kata nak letak dalam kotak
Aku ni pulak lama dah terbayang2 nak beli sangkar rumah kucing tu
Tapi macam perlu ke sebab aku ni bukan rajin sangat hehe
Tengoklah caner nanti....Ok Good Night & Salam Israk Mikraj ye 💖

No comments: