Thursday 19 March 2020

CUTI SEKOLAH HANYA DI RUMAH



Al kisah sebelum diisytiharkan semua rakyat Malaysia duduk di rumah sempat aku dengan encik suami gi makan malam kat restoran dekat rumah sebab lepas makan nak gi kedai beli kudap2an sikit sebab family aku nak datang dari kampung bercuti kat rumah aku tapi dek semua tak boleh ke mana2 sebab kes covid 19 ni tengah hangat diperkatakan so family aku hanya lepak kat rumah saja
Semoga semua ni cepat2la ditangani kan
Semua takut nak keluar sekarang
Tak pernah2 jadi kat Malaysia
Semoga Allah S.W.T ampunkan kita semua
Manusia ni memang
Apa yang Allah suruh nak ditentang
Apa yang Allah larang itu nak dibuat
Sekarang Allah tengah ajar kita
Semua sekali kena & terasa bahananya
Oklah sebelum tazkirah jadi lebih panjang baik aku kembali pada topik asal 😄


Nasi Goreng Ikan Rebus 
Suami aku punya menu


Aku macam biasalah
Nasi Goreng Ikan Masin dengan Telur Mata
Pastu order kopi o panas 😘


Pastu aku order Tomyam Campur ni
Nyums 😍 memang sedap 👍


Balik tu aku terus buat karipap 1 Kg 😃
Gigihkan?
Sampai tak tidurlah sebab mula buat pun dah lambat
Esoknya terus terbongkang tido hehe 🤣



Goreng separa masak sebab nak sejuk beku kan jap lagi
Banyak jugak dapat
Dekat 50 bijik
Banyakkan?
Tapi percayalah bila ramai2 jap je licin 😄



Anak buah aku Ammar M
Tak habis2 pakai helmet 
Nak ajak aku dengan pak ngahnya gi jalan2 😄
Tak pernah naik moto kekdahnya hehe


Aku beli 2 perasa aiskrim kat Mydin
Perasa Coklat dengan Durian
Memang ulang alikla budak2 ke dapur
Selagi tak habiskan 😄


Perisa Durian ni memang kegemaran encik suami 😃 ni tengah melayan Ammar M makan aiskrim 


Ni la budak2 sekarang 😉


Pagi esoknya tu aku goreng Bihun
2 bungkus jugak



Dah siap jomla makan
Bismillah...😘


Arif & Ammar
Khusyuk melayan tv
Ntah cerita apa la tu khusyuk sangat 😃


Aidil ni pulak suka masuk dapur
Suka nak tolong aku masak
Ajak aku buat kek 😃 haish rajin sangat
Tak tahu ke mak ngah ekau ni pemalas? 🤣
Makan je tak malas hehe


Ni aku tak tahu anak2 kucing sape
Datang makan kat rumah aku
Tapi comel2 lah 😍


Buah Mangga family aku bawak
Pokoknya di Perlis rumah wa aku
Dulu sekolah menengah aku pernah tinggal dengan wa & sepupu aku kat Perlis sana


Ni aku nak buat kerabu
Dalam semua buah tu 2 je belum masak
Tu pun sambil racik anak2 buah mintak sket 😃
Bukan sekali tapi 100 kali haha
Kang sikit je jadi kerabu 😄


Mak aku punya resepi kerabu
Mangga
Serai
Halia
Cili Padi
Bawang Besar
Garam
Gula
Bunga Kantan


Ni dari buah yang hampir masak 
Jap je licin aku dengan encik suami bedal haha 😄


Petang2 round2 kejap dekat2 rumah
Tak pernah naik motor kan? 😄
Pak ngah dorang balik keje je terus round2 jap hehe teruja + takut 🤣


Second round encik suami ajak round sekali 
Sempat Ammar ajak gi kedai 😄
So aku beli aiskrim kit kat sorang satu
Ammar pulak pilih air calpis dengan coklat
Pastu balik
Masa round2 tu nampak 1 lori tengah jual ikan
Aku benti tepi tanya akak sorang tu kenapa ramai2 beratur kat lori tu
Akak tu kata lori tu jual 3 Kg ikan dengan harga RM10 je
Mungkin nak kena duduk rumah tak leh kuar kan
So beli siap2
Aku plak malas nak beratur so pasrah je la dengan harapan ade je ikan jual dekat kedai runcit 😃
Balik rumah cite kat mak aku
Mak aku kata murahla tu 3 Kg RM10
Aku pun oooooo je lah hehe

Sekian cerita cuti sekolah yang tak best sangat sebab tak boleh ke mana2 😄

No comments: