Monday 28 May 2012

Jangan lantik bukan Islam

KUALA LUMPUR 27 Mei - Umat Islam di negara ini diminta agar jangan sesekali melantik pemimpin daripada kalangan agama lain untuk menerajui kerajaan.

Pendakwah bebas, Datuk Md. Daud Che Ngah berkata, hanya pemimpin beragama Islam yang mampu memastikan kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan kekal dalam Perlembagaan.

Menurut beliau, pemimpin bukan Islam juga kurang memahami hal ehwal agama Islam yang menjadi anutan majoriti rakyat di negara ini.

‘‘Sebaik-baiknya kita lantik seorang pemimpin Islam yang kuat berpegang kepada ajaran agama dan menjadikan Islam sebagai cara hidup.''

‘‘Individu yang sedemikian lebih telus dan ikhlas dalam menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang pemimpin," katanya kepada Utusan Malaysia ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Mufti Perlis, Dr. Juanda Jaya bahawa umat Islam yang menyokong usaha untuk memastikan seorang bukan Melayu yang tidak beragama Islam menyandang jawatan Perdana Menteri di negara ini seharusnya menyemak kembali pegangan Islam masing-masing.

Juanda membuat kenyataan itu ekoran terdapat kecenderungan pada segelintir umat Islam yang menyokong usaha pihak tertentu yang mahukan Perdana Menteri dalam kalangan bukan Melayu.

Baru-baru ini, Pengerusi DAP, Karpal Singh menegaskan beliau akan terus berjuang bagi memastikan seorang bukan Melayu menyandang jawatan Perdana Menteri.


(apa sebenar maksud tersirat beliau???..sangat bahaya dengan apa yang sudah diniatkan dalam hati beliau kepada melayu dan islam...semoga Allah melindungi kita dari perkara2 tidak baik yang 'mereka' saja tahu..sesungguhnya Allah Maha Mnegetahui lubuk hati mereka itu dan Allah menyelamatkan kita semua amin...)


Tambah Md. Daud, sikap segelintir umat Islam yang sanggup menerima pemimpin bukan Islam atas nama politik adalah amat dikesali.

‘‘Mereka sepatutnya menghayati pesanan sahabat Nabi Muhammad SAW, Umar Al-Khattab yang menyatakan umat Islam dimuliakan oleh Allah SWT hanya kerana kita beragama dan hanya kerana kita Islam," ujarnya.

Jelas beliau, Umar turut mengingatkan bahawa Allah SWT akan mendatangkan kehinaan dan kebinasaan kepada umat Islam sekiranya mereka mencari kemuliaan bukan kerana agama.



cekmi sokong fakta diatas.....ISLAM adalah sebenar2nya agama untuk umat manusia....jadi kenapa umat manusia terutama umat islam mencari lain dari ISLAM semata2 tunduk pada kemahuan nafsu dan emosi masing2??......adalah lebih baik kamu memilih org islam yang berperangai jahat dari kamu memilih bukan islam sebab ape tau???....sebab org islam sejahat mane pun dia..dia masih ada IMAN dan percaya pada Allah dan Rasul....berbanding yang bukan islam sudah tentu kafir sudah pasti tiada iman dan tidak percaya pada Allah dan Rasul....

jika kamu memilih bukan islam menjadi pemimpin dan melantik seseorang yang bukan ahli dalam hal ehwal islam tunggulah BALA dari Allah S.W.T.....kenape kite tak menjadikan persekitaran kita sebagai panduan??...cube tgk ape sudah jadi pada UMAT ISLAM skrg????....BUKAK MATA....BUKAK LUAS2 TELINGA....jgn buta lagi dengan ape yang telah berlaku pada umat islam SAUDARA2 kita....ape telah terjadi kepada mereka????.....UMAT ISLAM sekarang dilenyek2 walaupun jumlah kita lebih ramai..sebab ape???...kite telah jauh dari Al Quran dan Sunnah Rasul...KEMBALILAH pada Al Quran dan Sunnah Rasul nescaya kamu terselamat....

ISLAM adalah agama yang diperakui oleh Allah S.W.T untuk umat manusia....kenapa kita cuba menjadi sebaliknya????...BUTAKAH KAMU??????.....atau dek kerana dikelabui oleh pangkat dan harta kamu menjadi begitu tamak dan tidak takut pada balasan Allah S.W.T?????????....

 

No comments: