Sunday 2 February 2020

KEK LABU MANIS



Hai korang 🙋‍♀️
Aku tengah rileks2 je ni dengar lagu
Sambil dengar sambil taip
lagu ape?
Ntahla lagu english rentak slow je
aku dengar je tapi tak tahu pun tajuk lagu ha ha
Elokla malam2 dah kan 😄
Suami aku dah tido tapi aku bukan jenis tido awal
Jadi baik aku update resepi kek labu ni
Aku masak kek ni semalam hari ni dah licinla kan hehe
Ok jom teruskan bacaan korang 💁‍♀️


Besar betul Labu dari Jepun ni
Aku sebenarnya bukan penggemar labu
Tapi Nabi pun suka makan labu
Aku pun tahun ni nak paksa diri gemar labu jugak 😃


Australian Butternut
Jarang aku nampak 
Agaknya nak masak ape dengan labu ni kan 😃


Akhirnya beli Oat Vanila , Oreo Hersheys Milk dwngan Labu Manis 😘


1 1/2 Cawan Tepung Gandum diayak
Gula secawan dimesin
Butter secawan - aku guna daisy
Telur 4 Biji
Labu Manis secawan diparut halus
1 Sudu Teh Baking Powder - aku skip yang ni sebab rupanya dah luput tarikh hehe lama aku tak buat kek ceritanya 😃
1 Sudu Teh Esen Vanila


Aku kisar je dalam mesin pengisar 😃
Maklumla mula nak masak kek pun tengah siapkan makan malam jadinya aku nak mudah masuk semua bahan2 dalam pengisar habis cerita ha ha


Menjadi jugak Kek Labu aku 😍
Semerbak wangi 1 rumah
Masak dalam 45 minit , 180°C


Kek Labu memang sedap
Aku dapat resepi ni pun dari akak tempat aku praktikal diploma dulu
lama kan? 😃
Tak silap aku masa tahun 2003 rasanya
Terperap je resepi hehe

Sekian dulu
Selamat mencuba 😎💕

No comments: