Thursday 13 February 2020

MELAWAT MUZIUM PADI ALOR SETAR



Balik je dari Keriang Hill tu kami dengan adik sekeluarga singgah jap di Muzium Padi
Sebab mak aku yang sungguh2 suruh gi tengok peralatan menuai padi dulu2 😃
Nama je orang Kedah tapi ni lah pertama kali aku gi muzium padi ni hehe 😄


Ok mak kami dah sampai 😍


adik aku sekeluarga depan pintu masuk muzium


Ape kaitan singa ni dengan muzium padi eh? ataupun sekadar replika 😃 gitu aku cuba mencari sebarang kaitan antara keduanya muahaha 🤣


Dah alang2 kan layan ajelah 😃


Macam betul2 je pemandangan tu 😍👍


Dekat kawasan sini lantai akan pusing perlahan2 sambil tengok pemandangan lukisan macam betul kat belakang tu 😍 
ada jurufoto jugak kalau nak bergambar bayarlah RM10 adik ipar aku belanja 😍💕
aku tak nak asalnya maklumlah dah remaja purba ni aku dah malas nak bergambar sangat 😂


Agaknya begini rupa kami kalau bertani dulu2 kan 😄



Dalam muzium 😎


pelbagai jenama dan gred beras ada dipamerkan 😎


Bedak ni aku pernah pakai dulu 😘


Cenderahati Muzium Padi gambar dengan kalender di belakang 💕😍

Lepas keluar kami lepak kat pondok di luar layan makan aiskrim jap 😄 pastu baru balik...sekian dulu 🙋‍♀️

No comments: