Thursday 20 February 2020

PISANG TAK MASAK



Al kisahnya suami aku bawak balik pisang ni
Pisang ape ntah maaple aku memang fail bab nama2 buah pisang ni hehe
yang aku tahu pisang emas dengan pisang tanduk je 😃
bestkan ada kebun pisang 
mesti aku rajin guna pakai untuk masak2 
berangan nak ada kebun sendiri
tapi takut hangat2 tahi ayam je 🤣
Sudahnya beli je lah ha ha


Lepas biar atas meja selama 2 hari 
aku pun buat keputusan buat kerepek saja lah
potong nipis sikit rendam dalam air garam
gaul dengan kunyit dan juga garam
terus goreng dalam minyak panas



Aku goreng untuk aku makan je
lain2 tu aku masuk dalam peti ais
esok goreng lagi sedap makan masa panas2
cicah sos cili ke sos keju ke mayonis ke
layan je 😘


Video aku masak
alih2 pakai sudu je sebab kuali kecik
malas aku pakai senduk panjang tu
aku kan suka simple2 je
pemalas pun iye muahaha 😄
sape cakap aku rajin tu silap besar la haha


Aku rajin ade mase2 je
Banyak lagi tak rajin 😄
Maklumla sedang hibernasi je sekarang 😄
tunggula masa aku rajin nanti
24 jam pun tak cukup TAU 🤣

Oklah aku sebenarnya tadi sakit gigi
rasanya gigi aku ada berlubang sikit
aku kumur2 air garam je pastu sapu ubat gigi kat pipi yang gigi rasa sakit tu
Ajaib betul tak lama rasa dah ok 
tu yang aku boleh menaip ni haha sambil borak dengan cik farah pun tak tido lagi tu 
jam dah 2 23 pagi ni 😄

Oklah nanti borak lagi ye
daaaa...🙋‍♀️💕

No comments: