Wednesday 6 April 2022

AL KISAH RAMADHAN 1443H D3

 

 Eh tiba2 dah hari ke 3 berbuka puasa kan, korang berbuka apa hari ni? aku hari ni keluar jap ada urusan kehidupan gitu padahal gi jalan2 jap cuci2 mata tengok barang2 jualan hari raya ke barang2 makan ke macam tadi aku beli kuih peneram , acar limau yang memang bulan puasa jadi semacam menu wajib untuk sahur untuk ayah aku sebab beliau sebut hari tu , aku ni kalau ada orang sebut je terus pap melekat di otak tak beli nanti teringat2 tak beli baik beli je untuk aku sekali jugakla walaupun aku jarang layan tapi kalau ada aku on je makan hehe pastu encik suami beli kacang2 campur tu ada badam , gajus , kismis dengan apa benda ntah aku tak tau nama tapi kalau masuk semua dalam nasik jadi warna warni lah sedap buat nasik minyak aku rasa pastu aku cari madu tualang sebab nak campur dengan air nanti minum hari2 ganti gula sajelah suka2 ewah dah jalan2 tu balikla rumah nampak pulak orang jual ayam golek pusing balik gi beli sebelum tu aku dah beli kuih tepung bungkus , pulut panggang dengan apam gula melaka cukuplah menu berbuka hari ni sebab menu semalam ada lebih lagi jadi tambah sikit2 je lah heee

Aku taip ni pun jam 2.31 pagi haha mata segar lagi aku rasa tadi aku layan kopi best tu kopi ayah aku suka minum tu ha esok dahla nak bergerak balik rumah dari kampung kena tido jap ni kang nak sahur pulak kan , Oklah puasa2 ni byk pulak aku minum air ais dah mula rasa terbatuk pulak biasalah air berjenis2 ais penuh segelas adoilah tengok yang lain sedap je minum aku join la sekali padahal aku sejenis jarang sangat nak layan air ais ni hihi , Oklah nanti sambung potpetpotpet lagi ye kena paksa mata tido ni ha ha...Selamat bersahur ye & berpuasa esok Wassalam...

        Alhamdulillah atas rezeki dariNya

 

No comments: